آفتاب

سازمان محیط زیست با بیمه یوزپلنگ های ایرانی موافق است

سازمان محیط زیست با بیمه یوزپلنگ های ایرانی موافق است

تهران-ایرنا-معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان این که طرح حفاظت ویژه برای یوزپلنگ ها را در دستور کار داریم، گفت: بیمه آنان نیز بسیار ارزشمند است که پیگیری می کنیم تا عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، معصومه ابتکار عصر سه شنبه در حاشیه نخستین اجلاس استانداران در دولت تدبیر و امید که در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور در حال برگزاری است در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی براین که یکی از شرکت های بیمه آمادگی خود را برای بیمه کردن یوزپلنگ های ایرانی اعلام کرده است.نظر شما چیست؟ اظهار داشت: ما به این موضوع بسیار علاقه مندیم و اگر این اتفاق بیافتد اتفاق بسیار خوب و مثبتی است.

وی همچنین در خصوص حوادثی که طی یک ماه آینده برای یوزپلنگ های ایرانی رخ داده و تعدادی از آنان تلف شده اند گفت: تلفات یوزپلنگ ها به تصادفات جاده ای باز می گردد که من طی مذاکراتی با وزیر راه و شهرسازی از وی خواستم نقاط آسیب پذیر و حادثه خیز را شناسایی کند و برای جلوگیری از تلفات یوزپلنگ ها تدابیری بیاندیشیم.

معاون رییس جمهوری گفت: در خصوص این موضوع تکالیفی از قبل وجود داشته که بر اساس این تکالیف باید در این نقاط سرعت گیر یا پیش بینی هایی برای عبور حیوانات داشته باشیم اما متاسفانه این اتفاق نیافتاده است.

ابتکار تاکید کرد: تلاش می کنیم این نقاط را شناسایی کنیم و در صورت امکان علائمی در آن جا قرار دهیم.

وی اظهار داشت: بخشی از تلفات نیز به مساله شکار غیر مجاز باز می گردد که این نیز از جمله مسایلی است که باید با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح تحقق یابد.

وی ادامه داد: باید نسبت به مدیریت سلاح های غیر مجاز و شکار غیر مجاز برنامه ریزی جدی صورت گیرد تا دیگر از این اتفاقات رخ ندهد.

ادامه دارد...

سیام**9254**9121 ** 1418
کد N46601

وبگردی