آفتاب

کشته شدن 25 تروریست القاعده در حمله موشکی ارتش عراق به الرمادی

کشته شدن 25 تروریست القاعده در حمله موشکی ارتش عراق به الرمادی

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت دفاع عراق اعلام کرد که حملات موشکی روز سه شنبه در شهر الرمادی منجر به کشته شدن 25 تروریست القاعده شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کرکوک، براساس اعلام ˈمحمد العسگریˈ سخنگوی وزارت دفاع عراق، نیروهای عراقی با حملات موشکی مواضع تروریست ها را هدف قرار دادند که در این حمله دست کم 25 تن از القاعده کشته شدند.

براساس گزارش ها، بخش هایی از شهر الرمادی و تمامی شهر فلوجه هفته گذشته از دست نیروهای دولتی خارج شد. این نخستین اقدام جدی تروریست ها در عراق طی چند سال اخیر بوده است.

پلیس عراق همچنین اعلام کرد که نیروهای امنیتی و قبیله نشینان در بازپس گیری جنوب الرمادی از تروریست های القاعده طی حمله شبانه ناکام ماندند.

براساس گزارش ها، چهار غیرنظامی در این درگیری ها کشته شدند و 14 تن دیگر زخمی شدند.

این در حالی است که آمریکا سه شنبه اعلام کرد برای کمک به عراق درمبارزه با القاعده فروش تجهیزات نظامی به آن کشور را سرعت می بخشد.

خبرگزاری قطر سه شنبه از واشنگتن گزارش داد که این تصمیم پس از گفت و گوی تلفنی ˈجو بایدنˈ معاون رییس جمهوری آمریکا با ˈنوری المالکیˈ نخست وزیر عراق اعلام شد.

کاخ سفید اعلام کرد که پهپادهای شناسایی اضافی ظرف چند هفته و موشک های ˈهل فایرˈ ظرف چندماه در اختیار این کشور قرار خواهد گرفت.

ˈجی کارنیˈ سخنگوی کاخ سفید نیز گفت که همزمان با افزایش خشونت در عراق، آمریکا در یک تماس نزدیک با آن کشور درصد برقراری ˈیک راهبرد کل نگرانهˈ برای به انزوا کشاندن گروههای القاعده است.

وی یادآورشد: موفقیت هایی حاصل شده اما اوضاع همچنان ˈبی ثباتˈ است.

کارنی اعلام کرد که آمریکا در صدد سرعت بخشیدن به فروش تجهیزات نظامی و تحویل زودتر آنهاست و تا اوایل بهار آینده یک محموله از موشک ها ˈهل فایرˈ را به عراق ارسال خواهند کرد.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا همچنین اعلام کرد که واشنگتن تصمیم دارد برای مقابله با عناصر وابسته به القاعده در عراق، هرچه سریعتر موشک و هواپیماهای بدون سرنشین در اختیار این کشور قرار دهد.

ˈاستیفن وارنˈ گفت: به زودی 100 فروند موشک از نوع ˈهل فایرˈ در اختیار دولت عراق قرار می دهیم.

موشک های هل فایر که ابتدا به عنوان موشک های ضد زره پوش ساخته شد را می توان از بالگرد یا هواپیما نیز شلیک کرد.

این سلاح ها بخشی از قراردادی است که آمریکا پیش از این با بغداد امضا کرده بود. براساس این قرارداد، 75 فروند از این نوع موشک در نیمه دسامبر سال گذشته میلادی تحویل مقام های عراقی شد.

وارن افزود: واشنگتن از نزدیک با عراقی ها درباره توافق بر سر یک راهبرد مبتنی بر مقابله با گروه القاعده و توانمندسازی عشایر برای همکاری با مقام های عراقی به منظور بیرون راندن این گروه ها از مناطق دورافتاده تلاش می کند.

مترجمام**9234**1010
کد N46597

وبگردی