آفتاب

سهم البرز از درآمد سرانه ملی مشخص نیست!

سهم البرز از درآمد سرانه ملی مشخص نیست!

رییس اتاق بازرگانی استان البرز،‌ گفت: فعالان اقتصادی استان باید کارت‌های بازرگانی خود را از اتاق بازرگانی البرز دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،"حسین طوسی" در یک نشست مطبوعاتی ظهر امروز(17 دی)، اظهار کرد: بیش از سه سال از استانی شدن البرز می‌گذرد اما هنوز موفق به جمع‌آوری اطلاعات دقیقی در ارتباط با خروجی فعالیت‌های اقتصادی که در این استان انجام می‌شود، نشده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: استان البرز به نسبت برخی از استان‌های کشور در زمینه صادرات بسیار موفق عمل کرده اما به دلیل این‌که کارت‌های بازرگانی بسیاری از فعالان اقتصادی این استان در تهران صادر می‌شود نمی‌توان آمار دقیقی از سهم این واحدها از مجموع صادرات کشور به دست آورد.

طوسی خاطرنشان کرد: با وجود تلاش‌های صورت گرفته برای جمع‌آوری خروجی‌های فعالان اقتصادی استان هنوز نمی‌توان آمار دقیقی از سهم البرز از درآمد سرانه ملی ارائه داد.

وی ادامه داد: برای حل این مشکل باید روند صدور کارت‌های بازرگانی فعالان اقتصادی البرز از طریق استان تهران منتفی واین اقدام به طور کامل از طریق اتاق بازرگانی البرز صورت گیرد.

طوسی اضافه کرد: بر خلاف تبلیغات منفی انجام شده، اتاق بازرگانی استان البرز برای صدور کارت‌های بازرگانی از مجهزترین سیستم‌ها و مدرترین روش‌ها بهره می‌گیرد.

این مسوول تصریح کرد: فعالان اقتصادی البرز حتی می‌توانند مشکلات موردی خود در خصوص دریافت کارت بازرگانی با مجموعه اتاق بازرگانی در میان بگذارند تا در کوتاه‌ترین زمان اقدام عملی برای حل مشکل موجود انجام شود.

رییس اتاق بازرگانی استان البرز، گفت: بدون شک فعالان اقتصادی که برای دریافت کارت بازرگانی خود از طریق اتاق بازرگانی البرز اقدام می‌کنند خدمات ویژه‌ای دریافت خواهند کرد.

طوسی در بخش دیگری از صحبت های خود به بدهی بانکی فعالان اقتصادی بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: از مجموع بدهی‌هایی که فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی کشور به بانک‌های عامل دارند تنها 14.5 درصد به واحدهای تولیدی بخش خصوصی اختصاص دارد و بقیه مربوط به واحدها و فعالان اقتصادی بخش دولتی است.

وی ادامه داد: این‌که بانک‌ها بخواهند تولید کنندگان را تحریم کنند و آنها را تحت فشار قرار دهند تا از این طریق بتوانند بدهی‌های خود را دریافت کنند به هیچ وجه راه حل مناسبی نیست و جز رکود تولید در کشور نتیجه‌ای در بر ندارد.

این مسوول افزود: بدون شک تمام تسهیلاتی که بخش خصوصی از بانک‌ها دریافت کرده در حال حاضر در جریان تولید قرار گرفته و به نحوی مسیر توسعه اقتصاد کشور را هموار می‌کنند.

دبیر و سخنگوی شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان البرز، تصریح کرد: قطع ارتباط سیستم بانکی با تولیدکنندگان در شرایط فعالی نادرست است و جز تضعیف اقتصاد کشور و ورشکستگی واحدهای فعال نتیجه‌ای در برندارد.

طوسی افزود: حمایت از تولید کنندگانی که به بانک‌های عامل بدهی دارند باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا واحدهای تولیدی آنها از نفس و رونق نیفتد.

رییس اتاق بازرگانی استان البرز، گفت: وقتی حمایت بانکی از تولید کننده صورت گیرد، فعالان اقتصادی با انگیزه و توان بیشتری در مقابل مشکلات موجود می‌ایستند و برای افزایش تولید تلاش می‌کنند.

این مسوول یادآور شد: افزایش تولید منجر به اشتغال‌زایی، ایجاد ارزش افزوده برای تولید کننده و در نهایت پرداخت بدهی‌های بانکی می‌شود.

وی اظهار کرد: نباید فراموش کرد که تولید محور اقتصاد است بنابراین به جای این‌که مسیر را برای تولید کنندگان سخت کنیم بهتر است شرایط را برای فعالیت آنها مهیا سازیم.

طوسی گفت: با توجه به رکود و شرایط تحریم فعلی نباید اجازه دهیم آخرین علایم حیات از بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی قطع شود چراکه کاهش واحدهای تولیدی در کشور نتیجه‌ای جز افزایش نارضایتی اقتصادی مردم، افزایش بیکاری و در نهایت رکود اقتصاد کشور نخواهد داشت.

وی گفت: بخش دولتی و خصوصی باید دست در دست هم دهند تا چرخ اقتصاد کشور تندتر از گذشته به حرکت درآید و اقتصاد کشور از مسیر توسعه و رشد خارج نشود.

انتهای پیام

کد N46591

وبگردی