آفتاب
با اذعان به قدرت نظامی حزب‌الله؛

ژنرال اسرائیلی: سامانه دفاعی برای مقابله با حزب‌الله نداریم

ژنرال اسرائیلی: سامانه دفاعی برای مقابله با حزب‌الله نداریم

در حالی که مسئولان رژیم صهیونیستی در مناسبت‌های مختلف مکررا بر توانایی‌های هوایی، زمینی و دریایی این رژیم تاکید و به آن مباهات می‌کنند، این بار یک ژنرال اسرائیلی تاکید کرد که تل آویو سامانه دفاعی برای مقابله با سامانه‌های موشکی حزب الله را ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، ژنرال الیعازر ماروم، فرمانده سابق نیروی دریایی رژیم صهیونیستی عنوان داشت: در صورتی که گزارش‌های مسئولان آمریکایی درست باشد، حزب‌الله توانسته چند فروند موشک "یاخونت" به لبنان ببرد و انبارهای بزرگی از این نوع موشک را در سوریه در اختیار دارد.

این ژنرال اسرائیلی خاطرنشان کرد: حزب الله این توانایی را دارد که سکوهای استخراج گاز اسرائیل در دریای مدیترانه و همچنین ناوها و کشتی‌هی نظامی و اسکله‌ها را هدف قرار دهد.

وی تصریح کرد: با تغییراتی که روی سامانه‌های موشکی "یاخونت" صورت گرفت این سامانه بزرگترین چالش علیه اسرائیل به شمار می‌رود و اسرائیل هم سامانه دفاع موشکی برای مقابله با آن ندارد.

ماروم گفت: اسرائیل سامانه‌های ضد موشک روسی در اختیار دارد که مافوق صوت است اما موشک یاخونت از میان دیگر موشک‌ها پیشرفته‌تر است. و با ارتفاعی کم بر روی سطح دریا به پرواز درمی‌آید و برد آن به حدود 300 کیلومتر می‌رسد و بدین ترتیب می‌تواند به تمام سواحل اسرائیل برسد.

این اظهارات ژنرال اسرائیلی با گزارش‌های مقامات اسرائیلی مبنی بر این که تل آویو آماده است با خطرناک‌ترین سناریوها مقابله کند، تناقض دارد.

انتهای پیام

کد N46536

وبگردی