آفتاب
عبدالله ناصری:

تندروهای مجلس از نتیجه انتخابات اخیر ناراضی‌اند/پشت صحنه کارت زرد به وزرا روشن شود

تندروهای مجلس از نتیجه انتخابات اخیر ناراضی‌اند/پشت صحنه کارت زرد به وزرا روشن شود

یک عضو بنیاد باران گفت:‌ عده‌ی معدودی از نمایندگان مجلس که از نتیجه‌ی انتخابات 24 خرداد ناراضی هستند، امروز به مقابله با دولت روی آورده‌اند.

عبدالله ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به سومین کارت زرد مجلس به وزرای دولت یازدهم اظهار کرد: عده‌ای تندرو در مجلس شورای اسلامی وزراء را برای سوال به مجلس می‌کشانند. در حالی که اغلب نمایندگان مجلس با این روند مخالف هستند، اما به دلیل وجود قانون، وزراء مجبورند برای پاسخ به سوال نمایندگان به مجلس بروند.

به گفته‌ی وی این روند هم ذهن وزرا را مشغول می‌کند و هم وقت آنها را برای انجام وظایفشان می‌گیرد.

این فعال سیاسی در ادامه با بیان این‌که صحنه گردانان اصلی سوال از وزراء یک اقلیت تندرو در مجلس هستند که سینه چاک دولت قبلی‌اند، اظهار کرد: بسیاری از نمایندگانی که در این روند شرکت می‌کنند، از ابتدا مایل به پرسش‌گری از وزراء نیستند، اما به دلیل رفاقت‌ها و لابی‌هایی که این عده‌ی تندرو انجام می‌دهند، آنها وارد جریان می‌شوند. باید بدانیم که تناسب این عده‌ی اقلیت نسبت به کل مجلس مثل تناسب رای گفتمان مقاومت در برابر گفتمان اعتدال در انتخابات ریاست جمهوری است.

ناصری همچنین گفت:‌این عده‌ی معدود می‌خواهند به روحانی و وزرا اعلام کنند که اگرچه آنها با پشتوانه رای اصلاحات و اعتدال به قدرت رسیدند، اما باید فعالیت‌های خود را با این عده هماهنگ کنند.

این عضو بنیاد باران در پایان افزود: رسانه‌های اصلاح طلب هماهنگ با دولت باید هوشمندانه عمل کرده و از مظلومیت وزراء دفاع کنند و پشت صحنه این سوال و کارت زرد به وزرا را روشن کنند.

انتهای پیام

کد N46424

وبگردی