آفتاب

تاکید نواز شریف و سعود الفیصل بر ایجاد روابط استراتژیک میان اسلام‌آباد-ریاض

تاکید نواز شریف و سعود الفیصل بر ایجاد روابط استراتژیک میان اسلام‌آباد-ریاض

نخست‌وزیر پاکستان امروز (سه‌شنبه) اظهار داشت، لازم است دوران جدید روابط استراتژیک میان پاکستان و عربستان آغاز شده تا روابط دوجانبه آن‌ها را گسترده کرده و تعمیق بخشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، این اظهارات در جریان ملاقات نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان با شاهزاده سعود الفیصل، وزیر امور خارجه عربستان در شهر اسلام‌آباد ایراد شد.

نخست‌وزیر پاکستان ضمن بحث بر سر وضعیت افغانستان تاکید کرد، کشورش متعهد به تسهیل فرآیند صلح و ‌آشتی به رهبری و تملک افغان‌ها است و افغانستان آرام و باثبات در راستای منافع پاکستان است.

به گفته شریف، پاکستان از همه تلاش‌ها به هدف تقویت در کشورهای اسلامی حمایت می‌کند. وی تاکید کرد: پاکستان و عربستان نیاز دارند به این که تجارت دوجانبه را بهبود بخشند و پیوند برادرانه قدرتمند موجود میان دو کشور را با برگزاری نشست‌های منظم میان وزرای تجارت نشان‌ دهند و راه‌های بهبود روابط دوجانبه را جستجو کنند.

شریف گفت: پاکستان و عربستان همواره در زمان‌های آزمایش کنار هم ایستاده‌اند و مردم ‌پاکستان عمیقا برای روابط با عربستان ارزش قایل هستند.

بر اساس بیانیه نخست‌وزیر پاکستان دو رهبر به بحث درباره مسائل مهم دوجانبه و منطقه‌ای پرداختند. سعود الفیصل نیز در این نشست با اشاره بر ضرورت گسترش روابط دوجانبه استراتژیک با پاکستان، بر مشارکت دو کشور در حل مناقشات بین‌المللی تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N46304

وبگردی