آفتاب

سازمان ملل: خشونت‌ها در آفریقای مرکزی یک میلیون تن را آواره کرده است

سازمان ملل: خشونت‌ها در آفریقای مرکزی یک میلیون تن را آواره کرده است

یکی از سخنگویان سازمان ملل اعلام کرد: در درگیری‌های آفریقای مرکزی حدود یک میلیون تن از خانه‌هایشان آواره شده‌اند و بیش از دو میلیون تن دیگر نیاز فوری به کمک‌های بشردوستانه دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، فرحان حق، سخنگوی سازمان ملل در کنفرانسی خبری گفت: ارزیابی‌های اخیر دفتر همکاری‌های امور بشردوستانه سازمان ملل نشان داد که در درگیری‌های اخیر حدود یک میلیون تن در جمهوری آفریقای مرکزی آواره شده و بیش از نیمی از آنها تنها در بانگویی، پایتخت این کشور ساکن شده‌اند.

وی افزود: از 24 دسامبر سال گذشته تعداد آواره شدگان در بانگویی 40 درصد افزایش یافته است.

فرحان حق ادامه داد: حدود نیمی از جمعیت جمهوری آفریقای مرکزی بر اساس داده‌های اخیر دفتر همکاری‌های امور بشردوستانه نیازمند کمک‌های انسان دوستانه هستند اما ناامنی و همچنین کمبود منابع مالی و دسترسی به مردم نیازمند مانع اقدامات کمکی از جمله ارزیابی و پاسخ به نیازهای این مردم شده است.

وی گفت: ناامنی، مانع کمپین اضطراری واکسیناسیون علیه بیماری سرخک و دیگر گروه‌های کمک‌رسان در فرودگاه بین‌المللی بانگویی شده است.

جمهوری آفریقای مرکزی از زمان حملات شورشیان "سلیکا" در سال گذشته میلادی دچار آشوب و ناآرامی شده و این امر باعث شد تا فرانسیس بوزیزه، رئیس‌جمهوری این کشور در مارس 2013 میلادی فرار کند. یک دولت انتقالی از آن زمان به بعد مسئولیت برقراری صلح و هموار کردن راه برای برگزاری انتخاباتی دموکراتیک را به عهده گرفته اما درگیری‌های مسلحانه بار دیگر در این کشور درگرفت.

ماه گذشته میلادی مسیحیان و مسلمانان جمهوری آفریقای مرکزی حملات انتقام‌جویانه‌ای را در بانگویی و اطراف آن علیه یکدیگر آغاز کردند و این امر باعث بدتر شدن وضعیت بشری در این کشور شد.

فرحان حق گفت: با وجود چالش‌ها، نهادها و آژانس‌های وابسته به سازمان ملل و شرکای کمک‌های بشردوستانه تدارکات ضروری برای ادامه زندگی را برای مردم آواره جمهوری آفریقای مرکزی فراهم کرده‌اند. برنامه جهانی غذا بیش از 1.7 تن غذا برای 250 هزار تن در ماه دسامبر سال گذشته میلادی فراهم کرد اما این میزان کمک غذایی در فوریه سال جاری میلادی به دلیل کمبود منابع مالی تا 90 درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N45912

وبگردی