آفتاب
ابوترابی فرد:

حضور هیات های پارلمانی در ایران درچارچوب روابط پارلمانی با دیگر کشورهاست

حضور هیات های پارلمانی در ایران درچارچوب روابط پارلمانی با دیگر کشورهاست

تهران - ایرنا - نایب رییس مجلس شورای اسلامی درباره حضور هیات های پارلمانی اروپایی در ایران گفت: در چارچوب روابط پارلمانی این هیات ها می توانند مسافرت و تعامل داشته باشند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «محمدحسن ابوترابی فرد» در پاسخ به تذکر «محمدصالح جوکار» نماینده یزد، درباره حضور هیات های پارلمانی اروپایی در ایران با بیان این مطلب در عین حال افزود: مسوولین باید توجه داشته باشند این دیدارها در راستای ارتقای جایگاه نظام جمهوری اسلامی و اهداف آن باشد.

وی همچنین گفت: با حماسه بزرگ ملت ایران جایگاه سیاسی جمهوری اسلامی شاخص و فاخر است و حضور هیات های پارلمانی به واسطه تواضع در برابر اقتدار سیاسی جمهوری اسلامی است.

جوکار با استناد به بند 5 اصل 3 قانون اساسی و اصل 9 قانون اساسی گفت: این روزها شاهد ورود زنجیره هیات های پارلمانی به کشورمان هستیم و این را منشا خیر می دانیم تا برای کشور ما فرصت باشد.

وی اضافه کرد: چند نکته در خصوص این سفرها باید مدنظر قرار گیرد و آن این است که اینها با چه هدفی به کشورمان می آیند و ماموریت آنها چیست و برنامه آنها توسط چه دستگاهی تنظیم می شود؟

وی اضافه کرد: دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی چه نظارتی بر این سفرها دارند تا اقدامات خلاف امنیت ملی مانند آنچه که در سفر هیات اروپایی رخ داد وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به دیدار هیات پارلمانی اروپایی با دو تن از فتنه گران اظهارداشت: تماس این هیات ها با گروه های مخالف و معاند بر چه مبنایی است؟

به گفته جوکار در گذشته گروه هایی از کشور ما به این کشورها می رفتند اما آنها نمی آمدند ولی هم اکنون به صورت اکثریتی وارد کشور می شوند.

به گفته جوکار در جریان فتنه بخش مهمی از مدیریت آن توسط کشورهای اروپایی انجام می شد و بیم آن می رود با ورود آنها و ارتباطشان با جریانات سیاسی فتنه دیگری در کشور برپا شود.

سیام(3)**2021**9132 ** 1418
کد N45834

وبگردی