آفتاب

کارگران کارخانه لاستیک‌سازی فرانسه ۲ مدیر را به گروگان گرفتند

کارگران کارخانه لاستیک‌سازی فرانسه ۲ مدیر را به گروگان گرفتند

ماینده اتحادیه کارگری فرانسه اعلام کرد که کارکنان کارخانه گودیر با حبس مدیر منابع انسانی و مدیر تولید در تالار اجتماعات کارخانه٬ امیدوار هستند بتوانند مدیریت را وادار به رسیدگی به وضعیت کارگران کنند.

به دنبال تشدید تنش‌ها در کارخانه لاستیک‌سازی «گودیر» در شمال فرانسه٬ دو نفر از مدیران این کارخانه که با خطر تعطیلی روبه‌رو است توسط کارکنان٬ به گروگان گرفته شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز٬ نماینده اتحادیه کارگری فرانسه اعلام کرد که کارکنان کارخانه گودیر با حبس مدیر منابع انسانی و مدیر تولید در تالار اجتماعات کارخانه٬ امیدوار هستند بتوانند مدیریت را وادار به رسیدگی به وضعیت کارگران کنند.

خبر تعطیلی این کارخانه پس از سال‌ها اختلاف میان مدیران و اتحادیه در ژانویه سال گذشته منتشر شد.

یکی از کارکنان این کارخانه با ۳۰ سال سابقه کار گفت: «من با این گروگان‌گیری موافق نیستم اما چاره‌ای نداریم. منتظر مقام‌های مسئول می‌مانیم تا بیایند و با آنها گفت‌وگو کنند.»

کنفدراسیون عمومی کار، بزرگ‌ترین اتحادیه کارگری فرانسه انتظار دارد که مسئولان٬ هزار و ۱۷۳ کارگر این کارخانه که در معرض بیکاری هستند را تحت حمایت مالی قرار دهند.

یکی دیگر از کارکنان این کارخانه گفت: «در ناحیه پیکاردی شغلی وجود ندارد. ما کاری پیدا نخواهیم کرد و برای زنده ماندن به پول نیاز داریم؛ جنگ ما از همین جا شروع می‌شود.»

کارگران این کارخانه پیش از این بارها با برگزاری تجمعات اعتراضی، نگرانی خود را از آینده شغلی‌شان به مسئولان و مقام‌های مربوط اعلام کرده بودند.

کد N45794

وبگردی