آفتاب
سرلشکر صفوی:

بیداری اسلامی تحت تأثیر انقلاب اسلامی ایران شکل گرفته است.

بیداری اسلامی تحت تأثیر انقلاب اسلامی ایران شکل گرفته است.

یکی از ویژگی‌های خاص و تأثیر گذار رهبران عرفانی آن است که با شجاعتی که از خود نشان می‌دهند باعث شکل‌گیری مدنیت و تمدن می‌شوند که به آن بلوشیسم می‌گویند، جامعه بلوشسیم قدرت غاطبه بالایی دارد و بر مشکلات غلبه می‌کند و مقابله با این جامعه نتیجه معکوس می‌دهد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با تأکید بر توسعه قدرت نرم‌افزاری مکتب تشیع بر مناطق پیرامونی از خاورمیانه تا شمال آفریقا و چین گفت: بیداری اسلامی در منطقه قطعاً تحت تأثیر انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است.

به گزارش ایلنا، سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی صفوی در نخستین همایش بین‌المللی شیخ صفی‌الدین اردبیلی با اشاره به موضوع تحلیل تطبیقی دو رخداد سیاسی ایران در ساخت تمدن نوین ایرانی - اسلامی اظهار کرد: تاریخ نشان داده است که اندیشمندان و عالمان دینی و عارفان مکتب اهل بیت به دلیل عنایات و توفیقات الهی از چنان شعاعی در تأثیر بر اخلاق مردم عصر خود برخوردارند که موجب بروز یک فرهنگ و مدنیت در طول تاریخ ایران شده‌اند.

وی ادامه داد: منظور از دو رخداد سیاسی و فرهنگی، بروز شیخ صفی‌الدین و تشکیل حکومت شیعی و تثبیت آن با انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل و تشکیل جمهوری اسلامی است. این یک واقعیت تاریخی است که ایجاد تغییر در شاکله حکومت‌ها بر اساس یک منظومه فکری و اعتقادی بوده است.

صفوی همچنین خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های خاص و تأثیر گذار رهبران عرفانی آن است که با شجاعتی که از خود نشان می‌دهند باعث شکل‌گیری مدنیت و تمدن می‌شوند که به آن بلوشیسم می‌گویند، جامعه بلوشسیم قدرت غاطبه بالایی دارد و بر مشکلات غلبه می‌کند و مقابله با این جامعه نتیجه معکوس می‌دهد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری همچنین اظهار کرد: شرایط سیاسی جغرافیایی در دو مقطع تاریخی یکی شیخ صفی‌الدین اردبیلی شخصیت تاثیرگذار در اسلام شیعی و همچنین ورود انقلاب اسلامی موضوعاتی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: قدرت‌های سیاسی که بر مبنای ایدئولوژی اسلامی و مذهب شیعی و قدرت مردم پایه در ایران تشکیل حکومت می‌دهند شاخصه‌هایی دارند؛ شاخصه اول ایجاد حکومت یکپارچه، وحدت ملی و فلسفی ایران بر اساس حب اهل بیت و ولایت اهل بیت است. دومین شاخصه شکل‌گیری عرصه هویتی که به تولید مدنیت و تمدن‌سازی ایرانی - اسلامی و توسعه فضاهای ایرانی - اسلامی به سبک ایرانی منجر می‌شود.

مشاور عالی مقام معظم رهبری افزود: ما در 500 سال گذشته دو مرحله تمدن‌سازی داشتیم؛ یکی تمدن‌سازی دولت صفویه و دوم تمدن‌سازی امام عزیز با انقلاب اسلامی است که 34 سال از آن زمان می‌گذرد و ما در آغاز تشکیل یک حکومت اسلامی جدید هستیم.

وی خاطرنشان کرد: توسعه قدرت نرم‌افزاری مکتب تشیع به مناطق پیرامونی از خاورمیانه و شمال آفریقا و چین، بر مبنای عرفان اسلامی - ایرانی بوده که چه در زمان صفویه و چه در زمان حاضر شعاع نفوذ فرهنگ انقلاب اسلامی به فراتر از مرزها از شرق به افغانستان و از غرب به عراق، سوریه و مصر کشیده شده است. این بیداری اسلامی قطعاً تحت تأثیر انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی و مقام معظم رهبری شکل گرفته است.

صفوی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: مقابله با استکبار و حفظ تمامیت ارضی کشور از ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران بوده که در زمان امام بزرگوار در هشت سال دفاع مقدس که همه قدرت‌های جهانی به این کشور هجوم آوردند شکل گرفته است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در پایان با اشاره به نفوذ انقلاب اسلامی در خارج از مرزها خاطرنشان کرد: عز‌ت‌آفرینی مبتنی بر تحول علوم انسانی و کفایت دیپلماسی و ارتقای جایگاه ایران اسلامی در خارج از مرزها امروزه به خوبی قابل مشاهده است.

کد N45770

وبگردی