آفتاب

ادامه تظاهرات در مصر و شکایت اخوان المسلمین به دادگاه کیفری بین‌المللی

ادامه تظاهرات در مصر و شکایت اخوان المسلمین به دادگاه کیفری بین‌المللی

جمعی از کارشناسان حقوقی عضو اخوان المسلمین در لندن با ارائه شکایتی به دادگاه کیفری بین‌الملل، انجام تحقیقات در خصوص اقدامات حاکمان کنونی مصر علیه حامیان مرسی را خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، کارشناسان حقوقی وابسته به حزب "آزادی و عدالت"، شاخه سیاسی اخوان المسلمین مصر در لندن در جریان یک نشست خبری اعلام کردند که شکایتی را به دادگاه کیفری بین‌المللی ارائه داده‌اند که در آن از دادگاه خواسته‌ شده تا تحقیقاتی را در خصوص "جنایت‌های نظام حاکم مصر" انجام دهد.

از سوی دیگر خبرگزاری مصری الشرق الاوسط گزارش داد که پلیس فرانسه تجمع تعدادی از حامیان اخوان المسلمین در مقابل مقر کنسولگری مصر در پاریس را متفرق کرد. نیروهای امنیتی فرانسه همچنین اعضای اخوان المسلمین را از داخل مقر کنسولگری بیرون راندند.

خبرگزاری مذکور گزارش داد که اعضای اخوان المسلمین در جریان این تجمع شعارهایی علیه پیش‌نویس قانون اساسی جدید مصر سر داده و خواهان آزادی محمد مرسی، رئیس جمهوری برکنار شده مصر شدند.

در مصر نیز، حامیان اخوان المسلمین در چند دانشگاه و استان‌ بزرگ این کشور راهپیمایی‌های اعتراض آمیزی برگزار کرده و زنجیره‌های انسانی تشکیل دادند.

دانشجویان دختر دانشگاه الازهر نیز در مقابل دانشگاه زنجیره انسانی تشکیل داده و با در دست گرفتن پلاکاردهایی بازداشت دانشجویان و برخوردهای شدید با آن‌ها را محکوم کردند.

در همین راستا اتحادیه دانشجویان دانشکده رسانه دانشگاه الازهر در بیانیه‌ای از حمله به خبرنگاران و سکوت دانشگاه در قبال حملات صورت گرفته علیه دانشجویان انتقاد کرد.

دانشجویان اعلام کردند که از تمام رسانه‌های داخلی و بین‌المللی که اعتراضات دانشجویی مسالمت آمیز در دانشگاه‌ها را پوشش دهند استقبال می‌کنند.

دانشجویان دانشکده پزشکی در دانشگاه بنی سویف نیز با برگزاری تجمع اعتراض آمیزی بازداشت دانشجویان را محکوم کردند.

دانشجویان در استان الدقهلیه نیز زنجیره انسانی تشکیل داده و خواهان بازگشت مجدد "قانون"، آزادی تمامی بازداشت شدگان و محاکمه عاملان کشتار حامیان اخوان المسلمین شدند.

ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت نیز در پورت سعید و کفرالشیخ زنجیره انسانی تشکیل داده و خواهان آزادی بازداشت شدگان شد.

در همین راستا دادگاه کیفری شمال قاهره از محاکمه شش تن از حامیان اخوان المسلمین به اتهام حمل بدون مجوز سلاح و مهمات امتناع کرد.

انتهای پیام

کد N45704

وبگردی