آفتاب

نماینده خدابنده علی مطهری را به پسر نوح تشبیه کرد

نماینده خدابنده علی مطهری را به پسر نوح تشبیه کرد

تهران – ایرنا – نماینده مردم خدابنده در مجلس گفت: آقای مطهری اگر احترام مقام و مسوولیت شما را نگه نمی داشتم، می گفتم پسر نوح با بدان بنشست.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سیدمحمد علی موسوی روز سه شنبه درنطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس افزود: بصیرت قوه ای در قلب شخص است که به نور قدسی منور بوده و به وسیله آن حقایق را درک می کند و ذکر قصص در قرآن کریم از هابیل و قابیل، موسی و فرعون، ابراهیم و اسماعیل، یوسف و یونس و ناقه صالح نشان می دهد که چندین آیه در قرآن در مورد فتنه نازل شده که حکایت از اهمیت قضیه فتنه دارد که شناخت آن مستلزم بصیرت است.

موسوی خطاب به علی مطهری نماینده تهران گفت: جناب آقای مطهری آیا سزاوار است جنایات گروه فرقان را که قاتل فیلسوف آیت الله مطهری بود را به دست فراموشی بسپاریم؟

وی ادامه داد: از زمان نزول قرآن مسلمانان هزاران بار آیات مربوط به فتنه را خوانده اند و خواهند خواند. آیا به قول شما ورد زبان است یا حکایت از اهمیت موضوع دارد؟ آیا نظام جمهوری اسلامی به اندازه ناقه صالح ارزشی ندارد که خداوند آن را مورد آزمایش مردم آن زمان قرار داد؟ مسلمانان اعصار باید تلاوت کنند تا عبرت بگیرند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس افزود: آقای مطهری در چه زمانی دیده بودید در ایران آن هم در تهران آن هم از سوی تشکلی به اصطلاح مردمی آن هم در ظهر عاشورا که جا دارد انسان به مظلومیت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خون بگرید، یک عده از خدا بی خبر که بویی از واقعه کربلا نبرده اند، به عزاداران و نمازگزاران با چوب و قداره حمله کنند، بیت المال را غارت کنند و صفوف نماز جماعت را برهم زنند، مساجد را به آتش بکشند، چادرها را از سر زنان بردارند و عکس امام را پاره کنند؟

وی اضافه کرد: از مردم و از نوه امام یعنی آقای سیدحسن خمینی خجالت نکشند و افراد بیگناه را ترور کنند و نظام را زیر سوال ببرند و درصدد براندازی نظام باشند و از برون مرزی ها دستور بگیرند و دشمنان شیعه و اسلام و ایران را جری تر و صهیونیست را امیدوارتر کنند؛ آن وقت شما بفرمایید چیزی نبوده که ورد زبان کردید.

موسوی تاکید کرد: اگر احترام مقام و مسوولیت شما را نگه نمی داشتم می گفتم پسر نوح با بدان بنشست.

نماینده مردم خدابنده در بخش دیگری از نطق خود از رییس جمهوری تشکر کرد که همواره رهنمودهای مقام معظم رهبری را مدنظر قرار می دهند و این اقدام را مایه مباهت دانست.

وی در ادامه به سالروز 19 دی و قیام مردم قم اشاره کرد و افزود: جا دارد تا از قیام قهرمانانه مردم شریف قم یاد کنیم و همه می دانیم که مردم قم اعم از مراجع عظام، روحانیت، کسبه، بازاریان، فرهنگیان و زنان و مردان در دفاع از مرجعیت و امام خمینی (ره) به پا خاستند و سرآغاز حرکت توفنده بعدی در تبریز و سایر شهرهای ایران شد.

نماینده خدابنده در مجلس اضافه کرد: در حقیقت قیام 19 دی نقطه عزیمت و بصیرت مردمی تا 9 دی سال 88 شد که ولایتمداری رکن رکین شکل گیری در هر دو آنها بود.

موسوی همچنین به سالگرد 17 دی ماه، سالروز کشف حجاب اشاره کرد و گفت: بعضی ها سعی کردند در این تاریخ عفاف و حجاب زن مسلمان را از بین ببرند در حالی که حجاب جزیی از زن مسلمان است و آیات مختلفی از سوره های نور و احزاب وجود دارد که ضرورت حجاب را نشان می دهد.

وی در ادامه نطق خود گفت: مسوولین اجرایی وقت استان در خصوص ارتقاء مراکز شهرستان خدابنده وعده هایی دادند، توقعات را بالا بردند اما عملی انجام ندادند، که در این راستا می طلبد دولت تدبیر و امید برای جبران مافاد و احیای این شهرستان دستورات شایسته را صادر کند تا شاید جلوی مهاجرت های بی رویه گرفته شود.

نماینده مردم خدابنده در مجلس مشکلات عمده حوزه انتخابیه اش را صنعت، کشاورزی سنتی، عدم وجود آب شرب در روستاها، بیکاری، بی توجهی به بهداشت در دوازده سال گذشته دانست که انتظار می رود دولت آقای روحانی به احیای حقوق بپردازد و دستورات لازم را صادر کند تا شاید جلوی این موارد گرفته شود.

سیام**1058**1535
کد N45559

وبگردی