آفتاب

برخی کشورها خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی مجدد دربنگلادش شدند

برخی کشورها خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی مجدد دربنگلادش شدند

تهران-ایرنا-درپی اعلام پیروزی حزب حاکم بنگلادش ( عوامی لیگ) درانتخابات پارلمانی که مورد تحریم جناح مخالف قرار گرفته بود، برخی از کشورها روز سه شنبه خواستار برگزاری انتخابات مجدد دراین کشور شدند.

گزارش پایگاه اطلاع رسانی ˈنیوز آن ایرˈ هند حاکی است یک روز پس از پایان انتخابات پارلمانی در بنگلادش که بدون شرکت جناح مخالف صورت گرفت و حزب حاکم ˈعوامی لیگˈ به رهبری ˈشیخ حسینهˈ نخست وزیر این کشور توانست به پیروزی برسد، ˈبان کی مونˈ دبیرکل سازمان ملل از تمامی احزاب سیاسی این کشور خواست تا با گفت و گو و حل مسایل فیمابین به خواسته های مردم توجه کنند.

همچنین انگلیس ، آمریکا و کانادا با ناعادلانه خواندن نتیجه این انتخابات، خواستار برگزاری انتخابات مجدد دراین کشور شده اند.

براساس این گزارش، حزب ملی گرای بنگلادش که خواستار توقف برگزاری انتخابات پارلمانی شده بود، اقدام ˈشیخ حسینه ˈدر خصوص رد پیشنهاد این حزب برای کناره گیری از قدرت و تشکیل یک دولت بی طرف برای نظارت بر انتخابات را محکوم کرده است.

این حزب که به رهبری ˈخالده ضیاˈ نخست وزیر سابق، مخالف اصلی دولت بنگلادش است، 18 حزب دیگر را رهبری کرد تا با همراهی یکدیگر انتخابات این کشور را تحریم کنند.

بااین حال ، نخست وزیر بنگلادش روز دوشنبه با حفظ موضع خود اعلام کرد که تنها در صورتی امکان صدور دستور برگزاری انتخابات جدید وجود دارد که رقبای وی دست از خشونت بردارند.

این درحالی است که گروه مخالف بنگلادش برای برگزاری اعتصاب سراسری 48 ساعته در این کشور فراخوان داده اند و هفت نفر در جریان درگیری های روز گذشته کشته شدند.

خشونت های اخیر بنگلادش که با استقبال اندک رای دهندگان و تحریم احزاب مخالف همراه بود، به اعتراض های خشونت آمیزی دراین کشورانجامید که تاکنون منجر به مرگ ده ها نفر شده است.

مترجمام**1450**5981
کد N45246

وبگردی