آفتاب

گمانه‌زنی‌ها از مرگ مشکوک عمه رهبر کره‌شمالی

گمانه‌زنی‌ها از مرگ مشکوک عمه رهبر کره‌شمالی

گزارش‌ها حاکی از آن است که عمه رهبر کره شمالی به طرز عجیب و مرموزی مرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، رسانه‌های کره شمالی اعلام کردند، «کیم کیونگ هویی» 67 ساله، عمه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که «جانگ سونگ تائک»، شوهرش ماه گذشته میلادی به دستور رهبر این کشور اعدام شد، یا دچار سکته قلبی شده و یا دست به خودکشی زده است.

گمانه‌زنی‌های بسیاری در رابطه با سلامت کیم کیونگ هویی و اینکه پس از اعدام شوهرش کجاست، وجود دارد.

گزارش شده خانم کیوم کیونگ هویی که به دلیل بیماری قلبی تحت درمان بوده، پس از کشته شدن شوهرش سکته قلبی کرده است. کیم جونگ اون اعلام کرده که در راستای تحکیم کنترل و تسلطش بر کره شمالی شوهرعمه خود را که ادعا می‌کند فردی "کثیف" بوده، اعدام کرده است.

روزنامه "چوسون ایلبو" کره جنوبی در گزارشی نوشت، سرویس‌های اطلاعاتی کره شمالی گمان می‌کنند کیم جونگ هویی مرده است اما اطلاعات دقیقی درباره چگونگی و یا در کجا مردن وی در اختیار ندارند.

یک تئوری این است که وی در حالی که در سنگاپور و مسکو با پزشکان متخصص قلب دیدار کرده، مرده است. گفته می‌شود که کیم کیونگ هویی از زمان خودکشی «جانگ کوم سونگ»، تنها دخترش در پاریس در سال 2006 میلادی از اعتیاد به الکل و افسردگی شدید رنج می‌برد.

یکی از اساتید دانشگاه "واسدا" توکیو و یکی از مقام‌های مسئول در امور کره شمالی گفت: ناپدید شدن کیم جونگ هویی باعث ایجاد مشکلات سیاسی در پیونگ‌یانگ می‌شود. کیم جونگ اون تلاش می‌کند تا مدتی به عدم حضور عمه‌اش سرپوش بگذارد تا بتواند قدرت سیاسی خود را مستحکم کند.

انتهای پیام

کد N45176

وبگردی