آفتاب

مه غلیظ مدارس پایتخت هند را به تعطیلی کشاند

مه غلیظ مدارس پایتخت هند را به تعطیلی کشاند

دهلی نو- ایرنا- به دلیل وجود مه غلیظ در پایتخت هند که طی هشت سال گذشته بی سابقه بوده، دولت محلی این ایالت همه مدارس دهلی نو را از امروز (سه شنبه )برای مدت پنج روز تا 21 دی ماه تعطیل اعلام کرده است.

به گزارش ایرنا ، افت دما و مه شدید ،مسیرهای هوایی، جاده ای و ریلی را در پایتخت هند تحت تاثیر قرار داده و زندگی عادی در این شهر را نیز با مشکلاتی روبرو کرده است.

فرودگاه بین المللی ایندیراگاندی بدلیل وجود مه غلیظ و میدان دید بسیار محدود بخش هایی از فعالیت این فرودگاه را به مدتی تعطیل کرد.

میزان رطوبت هوا در دهلی نو بین 65 تا 100درصد متغیر بوده که این امر موجی از سرمای طاقت فرسا را با خود به همراه آورده است.

سرمای هوا با توجه به نبود امکانات و تعداد زیاد بی خانمان ها یکی از موضوعات مساله ساز برای هند است.

مه غلیظ ناشی از موج شدید سرما در شمال هند در روز دوشنبه نیزسبب ایجاد اختلال در 150 پرواز داخلی و خارجی فرودگاه بین المللی ایندیرا گاندی دهلی نو شده بود.

مه غلیظ دردهلی نو علاوه براختلال در پرواز ها ،سبب ایجاد ترافیک شدید در این شهر شده و حرکت قطارها وتردد جاده ای را نیز تحت تاثیر قرارداده است .

درایالت جامو و کشمیر هند نیز به ویژه درمنطقه ˈلداخˈ دمای هوا همچنان زیر صفر بوده و مردم این مناطق روزهای سردی راسپری می کنند.

آساق** 2165** 589**5981
کد N44922

وبگردی