آفتاب

گفتگوی تلفنی بایدن با مالکی/کاخ سفید:به ارسال تسلیحات به عراق ادامه می‌دهیم

گفتگوی تلفنی بایدن با مالکی/کاخ سفید:به ارسال تسلیحات به عراق ادامه می‌دهیم

کاخ سفید اعلام کرد که معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در تماسی تلفنی با نخست‌وزیر عراق گفتگو کرده و حمایت آمریکا را از مبارزه این کشور علیه القاعده ابراز داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، در بیانیه کاخ سفید آمده است: "جو بایدن"، معاون باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا نگرانی دولت واشنگتن را از حملات اخیر شبه‌نظامیان القاعده علیه دولت و مردم عراق ابراز داشت و عملیات و همکاری امنیتی میان نیروهای امنیتی عراق و نیروهای محلی و قبیله‌ای این کشور عربی را برای مقابله با این شبه‌نظامیان ستود.

کاخ سفید همچنین گزارش داد که آمریکا ارسال سلاح به عراق را برای کمک به مقابله با گروه شبه‌نظامی داعش تسریع می‌بخشد. علاوه بر این، بایدن در تماسی دیگر با اسامه النجیفی، پارلمان عراق همکاری اخیر نیروهای امنیتی این کشور و رهبران ملی، قبیله‌ای و محلی را برای مقابله و توقف حملات شبه‌نظامیان مرتبط با القاعده ستود.

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت که واشنگتن باید ارسال موشک و پهپادهای نظارتی و جاسوسی را به عراق تسریع کند.

وی افزود: ما از نزدیک با مقام‌های دولت بغداد برای بهبود و توسعه استراتژی به منظور منزوی کردن گروه‌های وابسته به القاعده همکاری می‌کنیم و به این ترتیب شاهد موقعیت‌هایی در الرمادی بودیم.

این مقام مسئول کاخ سفید گفت: اوضاع در عراق همچنان ناپایدار است و زود است که در این باره نتیجه‌گیری کنیم اما ما به ارسال تسلیحات به عراق ادامه می‌دهیم.

جی کارنی افزود: در بخشی از این اقدام، آمریکا به دنبال تامین یک محموله دیگر از موشک‌های "هلفایر" به عراق تا بهار 2014 میلادی است. علاوه بر این، 10 پهپاد غیرمسلح جاسوسی نیز طی هفته‌های آتی به عراق ارسال خواهد شد و همچنین 48 پهپاد "راون" اواخر 2014 میلادی به دولت بغداد تحویل داده می‌شود تا به این وسیله گروه‌های شورشی را رهگیری کند.

سخنگوی کاخ سفید گفت، آمریکا سه هلی‌کوپتر آی. ای- 407 را در دسامبر 2013 میلادی به دولت عراق تحویل داد و با این کار تعداد هلی‌کوپترهای تحویل داده شده به 30 فروند رسیده است.

انتهای پیام

کد N44902

وبگردی