آفتاب
ظریف در دیدار با سفیر تونس:

گروههای تندرو شیعه و سنی نمی شناسند/ همه باید علیه افراط گرایی هم‌صدا شوند

گروههای تندرو شیعه و سنی نمی شناسند/ همه باید علیه افراط گرایی هم‌صدا شوند

وزیر امور خارجه دردیدار سفیر تونس که در آخرین روزهای ماموریت خود است با بیان اینکه گروههای تندرو شیعه و سنی نمی شناسدف گفت: همه باید علیه افراط گرایی هم‌صدا شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر،«خالد الزیتونی» سفیر تونس در جمهوری اسلامی ایران در پایان ماموریت خود، با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در  این دیدار تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای تونس به عنوان پرچمدار نهضت تحول خواهی احترام زیاد و برای مناسبات با این کشور اهمیت بسیاری قائل است.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران گسترش روابط با تونس را با جدیت دنبال می‌کند.

ظریف خاطرنشان کرد: حرکت‌های افراط گرایانه در داخل و خارج از جهان اسلام خطرات عمده‌ای را ایجاد کرده و متاسفانه همین حرکت‌ها را در سوریه و عراق شاهد هستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: تحرکات گروه‌های افراطی در عراق نشان داد که این گروه‌های تندرو شیعه و سنی نمی‌شناسند و اهداف آنها کاملا سیاسی بوده و فقط به ادعاهای دینی متوسل می‌شوند و بر این اساس ضرورت دارد که همه بر علیه افراط گرایی هم‌صدا شوند.

خالد الزیتونی سفیر تونس در کشورمان نیز در این دیدار بر لزوم گسترش مناسبات فیمابین به ویژه در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی تاکید و ابراز امیدواری کرد با برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور شاهد پیشرفت عملی روابط تونس – تهران در زمینه‌های مختلف باشیم.

کد N44451

وبگردی