آفتاب
با تاکید برادامه روند انتخابات دمکراتیک؛

هند خشونت های انتخاباتی در بنگلادش را تقبیح کرد

هند خشونت های انتخاباتی در بنگلادش را تقبیح کرد

دهلی نو- ایرنا - سخنگوی وزارت خارجه هند ضمن تقبیح خشونت های انتخابات پارلمانی بنگلادش، تاکید کرد که رای گیری لازمه اصلی دمکراسی است و باید اجازه داده شود که روند انتخابات در این کشور با تشکیل دولت جدید مسیرش را ادامه دهد.

سید اکبر الدین روز دوشنبه در دهلی نو با بیان این مطلب افزود: انتخابات پنجم ژانویه (15 دی) بنگلادش بخشی از روند قانونگذاری این کشور است و به مردم اجازه می دهد که با انتخاب نمایندگان، درباره سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

وی با اشاره به اینکه این حق مردم بنگلادش است که به شیوه دلخواه خود نمایندگانشان را انتخاب کنند، گفت: خشونت نمی تواند و نباید مسیر آینده را مشخص کند، بلکه روندهای دمکراتیک باید اجازه یابد که مسیر خود را طی کنند.

گفتنی است که حزب عوامی شیخ حسینه نخست وزیر وقت پس از بدست آوردن بیش از سه چهارم آرا در انتخابات مناقشه برانگیز اخیر، آماده شکل گیری دولت آینده این کشور است.

خشونت های اخیر بنگلادش که با استقبال اندک رای دهندگان و بایکوت احزاب مخالف همراه بود، به اعتراض های خشونت آمیزی انجامید که تاکنون منجر به مرگ ده ها نفر شده است.

حزب ناسیونالیست که مخالف اصلی دولت بنگلادش است، 18 حزب دیگر را رهبری کرد تا با همراهی یکدیگر انتخابات این کشور را تحریم کنند.

این اقدام منجر به انتشار خشونت هایی شد که حزب تندروی جماعت اسلامی پیشرو آنها بود.

تنها در خشونت های دیروز این کشور 21 نفر کشته شدند.

آساق** 2165** 589**1275
کد N44376

وبگردی