آفتاب
یک نویسنده اهل کشور چک

عربستان سعودی خشن ترین و مجرم ترین رژیم های جهان است

عربستان سعودی خشن ترین و مجرم ترین رژیم های  جهان است

یک نویسنده برجسته اهل جمهوری چک رژیم عربستان سعودی را " خشن ترین " رژیم های جهان دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) لوکاش لهوتان نویسنده اهل کشور چک عربستان سعودی را خشن ترین و مجرم ترین کشور جهان دانست و از دوستی این کشور با غرب و جمهوری چک ابراز تعجب کرد.

لهوتان در مقاله ای در وبگاه شخصی اش بر روی پایگاه  پر ببیننده ایدنس  ضمن ابراز تاسف از  اعدام های گسترده در عربستان نوشت :  نقض گسترده حقوق بشر و آزادی و اعتقادات در عربستان سعودی آنهم در قرن بیست ویکم رژیم عربستان  را بشدت در جهان منزوی ساخته است.

این نویسنده چک از هموطنان خود درخواست کرد در سایه سکوت جهانی ،برای مقابله و اعتراض به این اقدامات عربستان ، در مقابل سفارت عربستان در پراگ تجمع کنند. این نویسنده معیارهای دوگانه سیاستمداران و رسانه های غربی در برخورد با آنچه در عربستان اتفاق می افتد را مورد انتقاد شدید قرار داد و گفت نقض مکرر حقوق بشر در عربستان به ویژه علیه زنان و کارگران خارجی و همچنین اعدام های پیاپی از سوی خانواده حاکم بر این کشور،  بارها در گزارش های سازمان های دفاع از حقوق بشر مشاهده شده است ، اما ما همچنان شاهد سکوت رسانه ها و سیاستمداران غربی در این مورد هستیم.


شایان ذکر است که  رژیم آل سعود حامی مالی گروه های مسلح و تروریست ها در سوریه است که به صورت آشکار این گروه های تروریستی را مورد پشتیبانی مالی وتسلیحاتی قرار می دهد و زمینه حضور  تروریست ها  رادر خاک سوریه فراهم کرده است.

کد N44352

وبگردی