آفتاب

صدر اعظم آلمان هنگام اسکی مصدوم شد

صدر اعظم آلمان هنگام اسکی مصدوم شد

همشهری آنلاین: آنگلا مرکل صدراعظم آلمان براثرحادثه ای که درتعطیلات کریسمس هنگام ورزش اسکی برای وی رخ داد از ناحیه لگن مصدوم شد.

جهان > اروپا- همشهری آنلاین:
آنگلا مرکل صدراعظم آلمان براثرحادثه ای که درتعطیلات کریسمس هنگام ورزش اسکی برای وی رخ داد از ناحیه لگن مصدوم شد.

به گزارایرنا، مرکل که به رسم هرساله برای گذراندن تعطیلات عید کریسمس و پایان سال میلادی و انجام ورزش مفرح اسکی به کوه های آلپ سفر کرد در روزهای گذشته در این منطقه دچار مصدومیت شده و حداقل سه هفته خانه نشین خواهد بود.

سخنگوی دولت آلمان روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اعلام مصدومیت صدراعظم آلمان به دلیل بروز سانحه درپیست اسکی منطقه ان گادین سوئیس، گفت: صدر اعظم آلمان به خاطر مصدومیت و شکستگی خفیف در لگن خاصره حداقل سه هفته مجبور به استراحت خواهد بود.

اشتفن زایبرت با بیان این مطلب از لغو همه دیدارها وهمچنین سفرهای داخلی و خارجی مرکل در این مدت خبر داد و گفت: براساس برنامه های از قبل پیش بینی شده ملاقات هایی با سران و هیات های اروپایی در برلین برای صدراعظم برنامه ریزی شده و همچنین وی قرار بود سفرهایی نیز انجام دهد که به خاطر مصدومیت همه این دیدارها لغو شده است.

به گفته زایبرت،آنگلا مرکل برغم مصدومیت و داشتن مشکل از نظر تحرک، توانایی انجام همه کارهای دولتی و رسیدگی به امور کشور در دوران استراحت را دارد.

مرکل دبیرکل اتحادیه دمکرات مسیحی آلمان از22 نوامبر 2005 درمسند قدرت است و اولین بانویِ صدراعظم درتاریخ این کشور محسوب می شود.

کد N44325

وبگردی