آفتاب

یک مقام پارلمان آلمان امشب وارد تهران می شود

یک مقام پارلمان آلمان امشب وارد تهران می شود

تهران- ایرنا- سفارت آلمان در تهران اعلام کرد: «آندریاس شوکن هوف» نایب رییس فراکسیون حزب دمکرات مسیحی در پارلمان آلمان، امشب (دوشنبه) وارد تهران می شود.

خانم «مایکه تی یر» مسوول بخش مطبوعاتی سفارت آلمان در تهران در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درمورد سفر این نماینده پارلمان آلمان اظهارداشت: نایب رییس فراکسیون احزاب مسیحی در پارلمان آلمان دو روز در تهران اقامت خواهد داشت.

وی افزود: وی در طول اقامت خود در تهران، با تعدای از مقامات و مسوولان جمهوری اسلامی ایران از جمله مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه، علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، جواد هروی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و آلمان و همچنین برخی نمایندگان اقلیت های مذهبی در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت گو می کند.

به گفته این مسوول مطبوعاتی سفارت آلمان در تهران، شوکن هوف علاوه بر اقامت دو روزه در تهران، دو یا سه روز را نیز به سفر به برخی شهرهای دیگر ایران اختصاص خواهد داد.

نایب رییس فراکسیون حزب حاکم دمکرات مسیحی ها در مجلس آلمان روز گذشته و در آستانه سفر به تهران، در گفت و گو با ایرنا، از توافق هسته ای ژنو به عنوان گشوده شدن پنجره فرصتی مهم نام برد و گفت:همه باید با استفاده از این فرصت برای کاستن تنش ها در منطقه بهره بگیریم.

این عضو پارلمان آلمان اعلام کرده است که «توافق ژنو» یکی از محورهای دیدارها و گفت وگوهای وی در جریان سفر به تهران خواهد بود.

سیام ** 1723**1336
کد N44298

وبگردی