آفتاب

نماینده مجلس پاکستان:ایران هرگز از حق هسته ای خود نمی گذرد

نماینده مجلس پاکستان:ایران هرگز از حق هسته ای خود نمی گذرد

اسلام آباد-ایرنا-نماینده مجلس ملی پاکستان،توافق هسته ای ژنو را بیانگر اذعان قدرت های غربی به حق قانونی دولت ایران برای توسعه فناوری صلح آمیز هسته ای دانست و تاکیدکرد:جمهوری اسلامی ایران هرگز و ذره ای از حق هسته ای خود نمی گذرد.

ˈعلی محمدخانˈ روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد گفت: دولت های غربی با مشاهده مقاومت و مواضع مثبت دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران در نهایت مجبور به تغییر سیاست های خود در قبال این کشور شدند.

نماینده حزب تحریک انصاف(حزب حاکم ایالت خیبرپختونخوا)افزود: توافق هسته ای ژنو بیانگر موفقیت دیپلماسی دولت تهران است.

این سیاستمدار پاکستانی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران الگویی درخشان برای کشورهای منطقه است و مقام های پاکستانی نیز باید همانند همتایان ایرانی خود بمنظور دستیابی به حقوق و منافع ملی مردم ایستادگی کنند.

وی با تاکید بر نتایج مثبت توافق هسته ای ژنو بر ارتقای صلح در منطقه و جهان گفت: آمریکا با ترک سیاست های دوگانه در قبال جمهوری اسلامی ایران، تنها روابط و همکاری های برابر با همه کشورهای جهان را گسترش دهد.

علی محمد خان دربخش دیگری از سخنانش،با اشاره به تصویب قطعنامه پیشنهادی دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد درباره مبارزه جهانی علیه افراط گرایی و خشونت گفت: پیشنهاد رییس جمهوری ایران و تصویب آن بعنوان قطعنامه مبارزه علیه افراط گرایی برگرفته شده از مبنای اصولی اسلام است.

وی افزود:تصویب این قطعنامه؛ جایگاه درخشان ایران و پذیرش موقعیت مهم این کشور از سوی کشورهای جهان را بازتاب می دهد .

نماینده مجلس از شهر مردان در شمال غرب پاکستان گفت: افراط گرایی و خشونت همواره از سوی دین مبین اسلام محکوم شده و اسلام به پیروان خود استفاده از راههای صلح آمیز بمنظور حل اختلافات را نشان داده است.

آساق ** 1095**1856
کد N44261

وبگردی