آفتاب

تقابل واشنگتن و مسکو - روسیه سامانه های ضدموشکی مستقر می کند

تقابل واشنگتن و مسکو - روسیه سامانه های ضدموشکی مستقر می کند

مسکو- ایرنا- در شرایط پیشروی خزنده سامانه پدافند موشکی آمریکا در اروپا به سوی مرزهای روسیه، این کشور برای مقابله با تهدید سامانه آمریکایی، امسال دو ایستگاه ردیابی موشکی جدید راه اندازی می کند.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد: دو ایستگاه ردیابی موشکی (رادار) پیشرفته در سال 2014 در استان های کالینین گراد و ایرکوتسک راه اندازی خواهد شد.

این ایستگاه های ردیابی موشکی از نسل جدید ایستگاه های ردیابی موشکی روسیه موسوم به ˈوارونژˈ هستند.

نیروی پدافند موشکی - فضایی روسیه در سال های آینده چهار ایستگاه ردیابی موشکی وارونژ در جمهوری آلتای (در سیبری) و استانهای کراسنویارسک (سیبری)، مورمانسک (شمال روسیه) و اورنبورگ (منطقه اورال) احداث می کند.

در حال حاضر در روسیه چهار ایستگاه ردیابی موشکی از نسل جدید موسوم به وارونژ فعالیت می کند که در استان های لنینگراد، کراسنودار، کالینین گراد و ایرکوتسک قرار گرفته اند.

مطابق برنامه توسعه نیروهای مسلح روسیه در سال 2018 با افزایش ایستگاه های ردیابی موشکی نسل جدید، حریم هوایی این کشور بطور کامل تحت پوشش سیستم ردیابی و هشداردهی موشکی قرار می گیرد.

روسیه در دو سال اخیر به دنبال آغاز استقرار اجزای سامانه موشکی آمریکا در اروپا، تاسیس و راه اندازی ایستگاه های جدید ردیابی موشکی خود را سرعت بخشیده است.

آمریکا از سال 2012 به بهانه تهدید موشکی برخی کشورها به استقرار سامانه پدافند موشکی خود در اروپا می پردازد و این مساله به شدت روسها را نگران کرده است.

سران روسیه هشدار داده اند که در صورت تهدید امنیتی این کشور توسط سامانه آمریکایی، تدابیری برای مقابله با آن و خنثی کردن تاثیرات آن بر توانمندی دفاع راهبردی روسیه اتخاذ می کنند.

اروپام/2242**518** 1337
کد N44106

وبگردی