آفتاب
سردبیرنشریه ˈفرونت لاینˈ هند:

تصویب قطعنامه ایرانی در سازمان ملل، نشانگر رویکردجهانی برای مقابله با خشونت است

تصویب قطعنامه ایرانی در سازمان ملل، نشانگر رویکردجهانی برای مقابله با خشونت است

دهلی نو - سردبیر مجله سیاسی فرونت لاین (Frontline) چاپ دهلی معتقد است که تصویب قطعنامه ایرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، نشانگر رویکرد جهانی برای مقابله با افراط گرایی وخشونت است.

ˈجان چریانˈ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در دهلی نوافزود:شکی در این نیست که استقبال جهانی از قطعنامه پیشنهادی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل برای مقابله موثرتر با افراط گرایی و خشونت نقش مهمی را در مهار این پدیده شوم در سراسر جهان ایفا می کند

وی گفت: این قطعنامه همچنین ماهیت خشونت آمیز و تفرقه برانگیز وهابیت و تکفیری های مورد حمایت عربستان سعودی را افشا می کند.

وی اظهار داشت : همه ناآرامیهای فرقه ای و مذهبی در بنگلادش، هند، پاکستان و سوریه از ترویج و شیوع وهابیسم در این کشورها ناشی شده است و خاندان سلطنتی عربستان سعی دارند که از آن به عنوان حربه ای برای تضمین بقای حکومت خود استفاده کنند.

این تحلیلگر امور سیاسی بین المللی، از نقش سازنده ایران در تحولات منطقه ای و جهانی تمجدید کرده و گفت: ایران کشوری با تمدن کهن در یک منطقه جغرافیایی بسیار حساس بوده و نقش مهمی را در طول تاریخ برای برقراری ثبات و امنیت نه تنها خاورمیانه بلکه دیگر نقاط جهان ایفا کرده است.

چریان، وهابیسم و صهیونیسم را به عنوان دو عضو یک جبهه متحد برای ترویج خشونت و ناآرامیهای قومی در کشورهای اسلامی توصیف کرده و گفت: اکنون چندین سال است که افراط گرایی مذهبی در برخی از کشورهای اسلامی ازقبیل بنگلادش، افغانستان، پاکستان، عراق و سوریه و حتی هند روز به روز تشدید و موجب بروز تلفات جانی و مالی چشمگیر در این کشورها می شود.

وی افزود: با افراط گرایی چه مذهبی و چه سیاسی باید از طریق گفت و گو مقابله شود و همکاری صادقانه همه کشورها مخصوصا غربی برای تحقق این امر ضروری است.

چریان بر ضرورت صداقت آمریکا در اجرای این قطعنامه تاکید کرده و گفت: آمریکا که مدعی مبارزه جدی با گروههای افراطی چون القاعده است، باید به همراه دیگر کشورهای جهان برای اجرای صادقانه این قطعنامه ایران همکاری کند.

آساق**2164 ** 589**1577
کد N44104

وبگردی