آفتاب

یک میلیاردر چینی در اندیشه خرید نیویورک تایمز

یک میلیاردر چینی در اندیشه خرید نیویورک تایمز

یک میلیاردر چینی از تصمیم خود برای خرید روزنامه نیویورک تایمز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "چن گوانگبیائو" از ثروتمندان چین با انشتار یاداشتی در روزنامه گلوبال تایمز، از تمایل خود برای خرید روزنامه نیویورک تایمز خبر داده است.

گوانگبیائو، در لیست چهارصد ثروتمند جهان قرار دارد و دلیل این اقدام خود را پوشش نامناسب اخبار چین از سوی نیویورک تایمز اعلام شده است. این فرد چینی اعلام کرده که اگر بتواند روزنامه را بخرد، باید ادبیات آن به کلی تغییر کند.

نیویورک تایمز، روزنامه معتبر و مشهور آمریکایی است، که مرکز آن در شهر نیویورک قرار دارد و هر روزه به طور هم‌زمان در ایالات متحده آمریکا و در دیگر نقاط جهان، چاپ و منتشر می‌شود. این روزنامه ۱۰۴ جایزه پولیتزر را برنده شده است، که بیشترین تعداد در میان تمام سازمان‌های خبری است.

روزنامه نیورک تایمز متعلق به شرکت نیویورک تایمز است که مالک هجده روزنامه دیگر از جمله روزنامه اینترنشنال هرالد تریبیون و بوستون گلوب نیز هست. این روزنامه از سال ۱۸۹۶ در مالکیت خانواده سالزبرگر قرار داشته است. رئیس هیات مدیره کنونی کمپانی نیویورک تایمز یکی از اعضای این خانواده به نام آرتور سالزبرگر جونیور است.

اعتبار و نفوذ روزنامه نیویورک تایمز در آمریکا به حدی است که از آن به عنوان "منبع ملی" یاد می‌شود. منبع ملی به روزنامه‌هایی اطلاق می‌شوند که در کتابها و نوشتارها، از بایگانی ایشان به عنوان مدرک و یادکرد منابع تاریخی یاد می‌شوند.

روزنامه نیویورک تایمز در سال ۱۸۵۱ میلادی در شهر نیویورک در ایالات متحده آمریکا آغاز به کار کرد و تاکنون موفق به دریافت بیش از ۹۵ جایزه پولیتزر (معتبرترین جایزه روزنامه‌نگاری) در دنیا شده‌است که از این لحاظ در میان دیگر روزنامه‌های جهان رکورددار محسوب می‌شود.

کد N43869

وبگردی