آفتاب

اعلام حمایت آمریکا از عملیات ضد داعش در عراق

اعلام حمایت آمریکا از عملیات ضد داعش در عراق

تسنیم نوشت:

کاخ سفید با صدور بیانیه ای با اشاره به تماس تلفنی معاون مشاور امنیتی ملی آمریکا با مشاور امنیت ملی عراق از حمایت واشنگتن از عملیات علیه گروه تروریستی داعش در استان الانبار خبر داد.

به گزارش پایگاه النهرین، کاخ سفید با صدور بیانیه ای از حمایت آمریکا از عملیات نیروهای امنیتی عراق در مبارزه با گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام و ضرورت همکاری همه کشورهای همسایه عراق به طور گسترده برای مقابله با تهدید تروریسم منطقه ای خبر داد.

در این بیانیه آمده است: آنتونی بلینکن معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در تماس با فالح الفیاض مشاور امنیت ملی عراق بر حمایت واشنگتن از عملیات نیروهای مسلح عراق که با هماهنگی عشایر در الانبار انجام می شود تاکید کرده است.

از سوی دیگر فالح الفیاض نیز بر پایبندی دولت عراق به همکاری و هماهنگی با مسئولان محلی در الانبار با هدف عزل داعش و پاسخ به درخواست های مردمی برای مناطق تحت نفوذ تروریست ها تاکید کرده است.

در این بیانیه آمده است: در این تماس تلفنی طرفین بر همکاری قوی امنیتی میان دو کشور و ضرورت همکاری کشورهای همسایه برای مقابله با تروریسم منطقه ای تاکید شده است.

کاخ سفید بیان کرد: مسئولان عالی رتبه در کاخ سفید،وزارت خارجه و سفارت آمریکا در بغداد در رایزنی دائم با مسئولان عراقی با هدف حمایت از تلاش های موثر ضد داعش هستند.

خاطرنشان می شود که ارتش عراق آماده عملیات گسترده در فلوجه می شود و نوری المالکی از ساکنان این شهر درخواست کرده است که تروریست ها را بیرون کنند و از ارتش خواسته است که مناطق مسکونی را هدف قرار ندهند.

52261

کد N43805

وبگردی