آفتاب

دختر رئیس‌جمهوری ازبکستان اشیای تاریخی موزه را در خانه‌اش نگه‌داری می‌کند

دختر رئیس‌جمهوری ازبکستان اشیای تاریخی موزه را در خانه‌اش نگه‌داری می‌کند

مخالفان رئیس‌جمهوری ازبکستان مدعی‌اند که اولین دختر وی تعداد زیادی از اشیای موزه ملی تاشکند را مصادره کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مخالفان در تبعید دولت ازبکستان ماه گذشته میلادی وارد خانه دختر بزرگتر اسلام کریم‌اف، رئیس‌جمهوری این کشور شده و تصاویری از اشیای موزه تاشکند را که در خانه وی مصادره شده بود، منتشر کردند.

اعضای یک گروه مخالف به منزل خالی و مجلل دختر رئیس‌جمهوری ازبکستان وارد شده و تصاویری از اشیای گرانبهای موزه ملی تاشکند را که وی مصادره کرده بود، در اسکایپ و توییتو منتشر کردند.

اشیایی که این زن در ویلای باشکوهش که در 2009 میلادی و به مبلغ 18 میلیون فرانک سوئیس (20 میلیون دلار) خریداری شده بود، شامل آثار هنری، جواهرآلات طلایی و نقره‌ای است.

صفر بکان، رئیس این گروه از مخالفان در تبعید که 15 سال است در سوئیس ساکن است، اعلام کرد که گشت در خانه مجلل این زن همانند بازدید از موزه بدون بلیط است.

بنا بر گزارش روزنامه سوئیسی لامتن دو دیمانش، این گروه مدعی است که گلناره کریموا بسیاری از اشیای موزه ملی تاشکند را به نفع خود مصادره کرده بود.

گلناره اولین دختر رئیس‌جمهوری ازبکستان که علاوه بر سیاست، طراح مد، خواننده پاپ و رئیس صندوق‌های خیریه نیز است و به نظر می‌رسید که جانشین احتمالی پدر 75 ساله‌اش باشد، در ماه‌های اخیر از قدرت کنار گذاشته شد.

وی همچنین سفیر ازبکستان در سازمان ملل بود اما از این پست کنار گذاشته شد و در ژوئیه 2013 میلادی مصونیت سیاسی وی نیز لغو گردید.

رئیس گروه مخالفان در تبعید ازبکستان به چگونگی دستیابی به کلیدهای منزل مجلل دختر رئیس‌جمهوری ازبکستان اشاره‌ای نکردند اما بسیاری از اعضا و کارمندان وی به گروه مخالفان پیوسته‌اند.

همچنین برخی دیگر معتقدند که لاله کریموا، خواهر کوچکتر این زن که در نزدیکی منزل خواهرش، خانه‌ای دارد، به مخالفان کمک کرده است.

انتهای پیام

کد N43759

وبگردی