آفتاب

سازمان اطلاعات ترکیه از ارتباط ضراب با وزرای کابینه خبر داشت

سازمان اطلاعات ترکیه از ارتباط ضراب با وزرای کابینه خبر داشت

آنکارا- ˈ کانال تلویزیونی 24 ترکیه ادعا کرد که سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه ˈمیتˈ هشت ماه پیش در گزارشی نسبت به ارتباطات ˈرضا ضرابˈ سرمایه دار ایرانی الاصل تبعه ترکیه با برخی از وزیران کابینه این کشور هشدار داده بود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا ، این کانال تلویزیونی امروز به نقل از برخی از منابع نهاد نخست زویری ترکیه که نام آنان را فاش نکرد ، این ادعا را مطرح کرد.

کانال تلویزیونی 24 عنوان کرد که در گزارش یاد شده بر این نکته که در صورت برملاء شدن روابط ضراب با وزیران کابینه از این مساله علیه دولت آنکارا استفاده خواهدشد ، تاکید شده است.

در گزارش بر این نکته که ضراب به عنوان واسطه عمل می کند تاکید و آمده است: ضراب با مسوولان هالک بانک(بانک ملی) و زراعت ترکیه در ماه ژانویه سال 2013 دیدارهایی داشته است و در مورد 5/1 تن محموله طلا که از غنا به مقصد دبی حمل می شد و در ترکیه متوقف شده بود ازˈظفر چاغلایانˈ وزیر اقتصاد مستعفی ترکیه درخواست کمک کرده بود.

رضاضراب تبعه ایرانی که گذرنامه های ترکیه و جمهوری آذربایجان را نیز داراست بعد از آغاز عملیات فساد و ارتشا در استانبول در دو هفته قبل دستگیر و در حال حاضر در زندان متریس استانبول به سر می برد.

در پی این عملیات برخی از منتسبان به دولت آنکارا و دو نفر از فرزندان وزرای سابق کابینه ترکیه نیز به اتهام فساد و ارتشا دستگیر شدند.

خاورم**2012** 230 **1515
کد N43754

وبگردی