آفتاب

کسالت حضور لاریجانی در همایش نقش پژوهش در قانونگذاری را پیامی کرد

کسالت حضور لاریجانی در همایش نقش پژوهش در قانونگذاری را پیامی کرد

تهران - ایرنا - رییس مجلس شورای اسلامی که به گفته رییس مرکز پژوهش های مجلس به دلیل کسالت شدید نتوانست در دومین همایش نقش پژوهش در فرایند قانونگذاری شرکت کند، پیامی به این همایش ارسال کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در متن پیام «علی لاریجانی» به این همایش آمده است: دومین همایش نقش پژوهش در فرایند قانونگذاری فرصت مغتنمی است تا صاحبان فکر و اندیشه در خصوص راهبردهای بهره جستن از تحقیقات و پژوهش با هدف کارآمدکردن نظام قانونگذاری کشور بیندیشند و از این منظر بتوان از ظرفیت های ارزشمند علمی، دانشگاهی و حوزوی کشور بهره جست.

در ادامه این پیام آمده است: در دنیای معاصر یکی از ابعاد مهم همزیستی مسالمت آمیز بشر در نظام قانونگذاری هر کشور نهفته است. بدون شک قانونگذاری مناسب می تواند بسترساز حکمرانی خوب باشد و قانونگذاری صحیح و روزآمد برخاسته از نقش و جایگاه پژوهش در نظام قانونگذاری است و بر همین اساس قانونگذاری در دنیای تخصصی امروز نیازمند برگرفتن از آخرین دستاوردهای پژوهشی و علمی جهت وضع قوانین متقن و دقیق است.

در این پیام آمده است: از همین روی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با درک صحیح از نیاز امروز دستگاه قانونگذاری یک مرکز پژوهشی کاربردی حکومتی را پایه گذاشتند و امروز این مرکز پس از گذشت حدود 18 سال از عمر خود به مرکز مشاوره ای کارآمد و بالنده جهت قوه مقننه کشور درآمده است.

لاریجانی در ادامه پیام خود آورده است: مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی باید با تجمیع توان خود و استفاده بهینه از آن و همچنین بهره جستن از ظرفیت های موجود علمی اعم از حوزوی و دانشگاهی، مجلس شورای اسلامی را در امر قانونگذاری کارآمد معاضدت کند.

رییس مجلس شورای اسلامی در این پیام آورده است: در اینجا لازم می دانم به دلیل اینکه توفیق حضور در این همایش باشکوه نصیبم نشده از همه حضار گرامی عذرخواهی نمایم و از همه پژوهشگران، کارکنان، مدیران و به ویژه از همکارانم آقای دکتر جلالی رییس مرکز و آقای دکتر جهانگیرزاده قائم مقام مرکز، تشکر و قدردانی نمایم و امیدوارم با تلاش مضاعف همه محققان و دست اندرکاران آن مرکز بیش از پیش شاهد تاثیرات عملی آن مرکز بر قوه مقننه کشور باشیم.

سیام(3)**918**9132**1535
کد N43497

وبگردی