آفتاب
اخبار امنیتی عراق/

2 انفجار در طوزخورماتو/جزئیات توافق وزارت دفاع و نیروهای پیشمرگ

2 انفجار در طوزخورماتو/جزئیات توافق وزارت دفاع و نیروهای پیشمرگ

وقوع دو انفجار در منطقه طوزخورماتو و توافق وزارت دفاع دولت مرکزی بغداد و نیروهای پیشمرگ از جمله خبرهای امنیتی عراق به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، یک منبع پلیس در استان صلاح الدین اعلام کرد که منطقه طوزخورماتو در شرق این استان امروز صبح شاهد انفجار دو خودرو بمبگذاری شده بود.

این منبع که خواست نامش فاش نشود افزود: یکی از خودروهای بمبگذاری شده در یک منطقه نظامی و دیگری در منطقه "امام احمد" منفجر شد که کشته و زخمی شدن چندین نفر را در پی داشته است.

المیادین نیز گزارش داد که نیروهای امنیتی عراق 9 تروریست تحت تعقیب را در شهرهای تکریت و الدور در صلاح الدین بازداشت کردند.

از سوی دیگر روسیا الیوم گزارش داد: وزارت پیشمرگ منطقه کردستان عراق اعلام کرد که نیروهای پیشمرگ به حال آماده باش درآمده اند و برای جلوگیری از نفوذ افراد مسلح گروه داعش به مناطق منطقه کردستان عراق کمربند امنیتی ایجاد کرده اند.

یک منبع نظامی عراق نیز در این رابطه گفت که وزارت دفاع دولت مرکزی بغداد و وزارت پیشمرگ منطقه کردستان توافق کرده اند که تعداد نیروهای پیشمرگ در مناطق ناامن افزایش یابد. طبق این توافق، نیروهای پیشمرگ با ایجاد یک کمربند ایمنی در مناطق درگیر و ناآرام مانع نفوذ گروه های مسلح به دیاله، صلاح الدین، کرکوک و دیگر اجزای نینوا هستند.

 

کد N43482

وبگردی