آفتاب
تحولات افغانستان و پاکستان/

لغو قرارداد تسلیحاتی آمریکا با پاکستان/ مذاکرات کرزای با نامزدهای انتخاباتی درباره پیمان راهبردی

لغو قرارداد تسلیحاتی آمریکا با پاکستان/ مذاکرات کرزای با نامزدهای انتخاباتی درباره پیمان راهبردی

لغو قرارداد تسلیحاتی آمریکا با پاکستان، ادامه تیراندازی ها در کراچی و مذاکرات کرزای با نامزدهای انتخاباتی درباره پیمان راهبردی از جمله خبرهای مرتبط با تحولات همسایگان شرقی کشورمان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آسوشیتدپرس در گزارشی ضمن رد پیشنهاد فروش تسلیحات به پاکستان از سوی یک کارخانه اسلحه‌ سازی در آمریکا و عقد قرارداد 15 میلیون دلاری با اسلام آباد نوشت که مایک دیویس مدیر فروش کارخانه "دسئوت تک" این قرارداد را به خاطر استفاده احتمالی از تسلیحات علیه واشنگتن و ناآرامی‌ های پاکستان و همچنین احتمال افزایش درگیری های قومی لغو کرد.

مدیر فروش کارخانه "دسئوت تک" فروش تسلیحات به دولت پاکستان را قانونی خواند، اما در عین حال گفت: افزایش ناآرامی ها در پاکستان و گسترش فعالیت های القاعده مانع انعقاد این قرارداد شده است.

شبکه تلویزیونی جئو پاکستان نیز گزارش داد که در جریان تیراندازی های مختلف در شهر کراچی در جنوب این کشور ، دست کم هفت نفر از جمله دو افسر پلیس و دو فعال یک گروه مذهبی کشته و چندین نفر زخمی شدند.

پلیس پاکستان اعلام کرد که چندین فرد مسلح به سوی افراد پلیس شلیک کرده و سپس متواری شدند.

همچنین در رویدادی دیگر افراد مسلح به یکی از فعالان حزب تحریک انصاف در شهر کراچی و سه فرد دیگر شلیک کردند.

بی بی سی نیز با اشاره به دیدار حامد کرزای رئیس جمهوری افغانستان با نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال آتی، معاونان آنها، اعضای کمیسیون‌ های برگزاری و رسیدگی به شکایات انتخابات و شماری از اعضای کابینه نوشت نامزدهای انتخاباتی خواهان برگزاری انتخاباتی شفاف و جلوگیری از بروز تقلب هستند.

کرزای همچنین خواستار برگزاری نشست مشترک با نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و ارائه طرح جامع برای جلوگیری از برهم خوردن شفافیت انتخابات شد.

وی همچنین با نامزدهای انتخاباتی درباره امضای پیمان امنیتی با آمریکا گفتگو کرده و نامزدها نیز حمایت خود را از موضع رئیس جمهوری افغانستان در این باره اعلام کردند.

کد N43481

وبگردی