آفتاب

تاکید شورای همکاری خلیج فارس بر حمایت همه جانبه از بحرین

تاکید شورای همکاری خلیج فارس بر حمایت همه جانبه از بحرین

معاون دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس در حاشیه نشست فوق‌العاده ای که روز یکشنبه در سطح نمایندگان وزرای کشور و مسئولان امنیتی کشورهای عضو این شورا برگزار شد، تاکید کرد که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از بحرین در حفظ امنیت این کشور حمایت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل ازمجله الجزیرة العربیة، هزاع مبارک، معاون دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس با بیان این که امنیت بحرین به منزله امنیت کل کشورهای عرب حوزه خلیج فارس است تاکید کرد: همه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از لحاظ مادی و معنوی در برابر هر خطر خارجی که بحرین را تهدید کند از این کشور حمایت می‌کنند.

الهاجری در میان جمعی از خبرنگاران در حاشیه نشست فوق‌العاده شورای همکاری خلیج فارس که در سطح نمایندگان وزرای کشور و مسئولان امنیتی کشورهای عضو شورا در منامه، پایتخت بحرین برگزار شد گفت: همکاری در زمینه‌های امنیتی و غیرامنیتی در میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس رو به افزایش است.

وی همچنین افزود: همه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس طرح‌ها و برنامه‌های "تروریستی" را که امنیت بحرین را هدف گرفته‌اند به شدت محکوم می‌کنند.

الهاجری تصریح کرد: امنیت در کشورهای حوزه خلیج فارس و عضو شورای همکاری یک مساله مشترک و غیرقابل تفکیک است و همه کشورهای عضو شورا از منامه در حفظ امنیت بحرین حمایت می‌کنند.

وی همچنین افزود: طبق اخباری که به دست ما رسیده بحرین اقدامات گسترده‌ای را در خصوص مبارزه با عملیات‌های "تروریستی" در این کشور اتخاذ کرده و ما عقیده داریم که بحرین در برخورد با تروریست و حوادث امنیتی به "پیشرفت‌های زیادی" دست یافته و در سطح "قابل قبولی" است.

الهاجری همچنین با اشاره به طرح تشکیل پلیس مشترک کشورهای حوزه خلیج فارس گفت: این مساله در راس دستور کار نشست‌های آتی شورای همکاری در سطح وزرای کشور در کشورهای عضو خواهد بود.

انتهای پیام

کد N43447

وبگردی