آفتاب
رضایی در همایش ملی نقش پژوهش در قانونگذاری:

عدم توازن سیاست و زندگی مردم چالش اصلی مسوولین است

عدم توازن سیاست و زندگی مردم چالش اصلی مسوولین است

متأسفانه در بعد اقتصاد ملی، تولید و تجارت در دنیا رتبه خوبی نداریم/ برای اینکه این سه قوه مستقل کنار هم باشند، نیاز به یک رهبری واحد‌و‌سیاست‌های کلان دارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام چالش اساسی حکومت جمهوری اسلامی ایران عدم توازن بین سیاست و زندگی مردم دانست و خاطرنشان کرد:درایران بین علم و فن آوری، اقتصاد و تجارت گسست است

به گزارش خبرنگارایلنا،‌محسن رضایی در‌دومین همایش ملی نقش پژوهش در فرآیند قانون‌گذاری با بیان اینکه سه قوه جمهوری اسلامی مستقل هستند،اظهار‌کرد:هیچکدام از قوه‌ها نسبت به دیگری برتری ندارد و در عین‌حال از یکدیگر جدا نیستند و مقام معظم رهبری بر‌آنها نظارت می کنند و این درحالی است که در سایر کشورها آنها از یکدیگر جدا هستند.

وی افزود: برآیند و همکاری سه قوه باید به‌امنیت،هویت ملی و بهبود‌اقتصاد مردم منجر شود‌.‌برای اینکه این سه قوه مستقل کنار هم باشند، نیاز به یک رهبری واحد‌و‌سیاست‌های کلان دارند.

دبیر‌تشخیص مصلحت نظام نخستین مرحله قانونگذاری در کشور را تطبیق قانون با اصول قانون‌اساسی دانست و‌‌گفت:‌ برای بهبود برنامه و بودجه نیاز به سیاست‌های کلی، مقررات و نظارت داریم و همچون که آقای باهنر گفته‌اند نباید قوانین تصویب شده در مجلس با قانون‌اساسی و شرع مغایرت داشته باشد.

وی با تشریح مهمترین سیاستهای کلان کشور گفت: چشم‌انداز 1404، سیاستهای اصل 44 قانون اساسی، سیاستهای اقتصاد مقاومتی، سیاستهای آمایش و برنامه پنجم از مهمترین سیاستهای کلان کشور هستند.

رضایی افق 1404 برای دست یافتن به توسعه یافتگی دانست و اعلام کرد:هویت اسلامی ایرانی و انقلابی از مهمترین ستونهای رسیدن به توسعه یافتگی می باشد.

وی افزود: موقعیت ایران در منطقه در یک کمربند طلایی در بین سوریه عراق و افغانستان قرار دارد که این کمربند چین را به دریای مدیترانه وصل می کند و با توجه به برنامه ریزیهای انجام شده کشور ایران به توسعه یافتگی برسد از لحاظ امنیت نیز پیشرفت چشمگیری پیدا می‌کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ایران از لحاظ اقتصادی در رتبه بعد از سی‌ام جهان قرار دارد،اظهار کرد: متأسفانه در بُعداقتصاد ملی، تولید و تجارت در دنیا رتبه خوبی نداریم.

وی سرانه درآمد هر ایرانی در سال را 28 هزار دلار عنوان کرد و افزود: سرانه هر ژاپنی 57 هزار و 500 دلار در آمد سرانه سالیانه است و ما اختلاف زیادی با این کشور داریم.

رضایی چالش اساسی حکومت جمهوری اسلامی ایران عدم توازن بین سیاست و زندگی مردم دانست و خاطرنشان کرد:درایران بین علم و فن آوری، اقتصاد و تجارت گسست است و زمانی که می بینیم که نمایندگان مجلس و مسئولان استانها تنها به فکر استان و منطقه خود هستند و هر استان دارای فرودگاههای بزرگ و پالایشگاههای عظیم است و این نشان می دهد که هنوز آمایشهای سرزمینی شکل نگرفته است.

دبیر تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: سیاستهای کلی برای این شکل گرفته‌اند که به سیاستهای کشور انتظام ببخشند.

کد N43426

وبگردی