آفتاب

انتقاد شدید آژانس آوارگان سازمان ملل از سیاست اسرائیل در قبال پناهجویان آفریقایی

انتقاد شدید آژانس آوارگان سازمان ملل از سیاست اسرائیل در قبال پناهجویان آفریقایی

آژانس آوارگان سازمان ملل سیاست اسرائیل در قبال پناهجویان آفریقایی و به ویژه متهم جدید در قانون ضد نفوذ رژیم صهیونیستی را مورد انتقاد قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه هاآرتص، در پی راهپیمایی گسترده روز یکشنبه ده‌ها هزار نفری پناهجویان و حامیان آنها در تل‌آویو، کمیسیونر ارشد سازمان ملل در امور آوارگان در اسرائیل در یک بیانیه بی‌سابقه مطبوعاتی، از دولت تل‌آویو خواست تا مواردی جایگزین را برای "بی‌اعتنایی و رفتار غیرانسانی" نسبت به امور پناهجویان در نظر بگیرد.

این مطلب با عنوان "قانون جدید و سیاست‌های اسرائیل بر طبق اصل کنوانسیون 1951 آوارگان نیست" منتشر شده است.

آژانس آوارگان سازمان ملل پیشتر نیز متهم‌های اضافه شده به قانون ضد نفوذ اسرائیل را مورد انتقاد قرار داد، و حتی آن را به دادگاه عالی عدالت ارجاع داده بود اما تاکنون این دادگاه از اعلام بیانیه‌های عمومی اجتناب کرده است. در جریان انتشار مطلبی از سوی آژانس آوارگان سازمان ملل، این آژانس اعلام کرد که در اصل از ایجاد یک کمپ یا محل اقامت برای پناهجویان حمایت می‌کند اما نه در محل کنونی در هولوت.

والپورگا انگلبرخت، نماینده آژانس آوارگان سازمان ملل گفت: من از هدف موسوم به کمپ و محل اقامت هولوت به شکل کنونی آن ناراحت و نگران هستم چرا که قرار بود این مکان به روی آوارگان و پناهجویان باز باشد اما اینچنین نشد و هم‌اکنون این محل به یک مرکز بازداشت تبدیل شده که کسی نمی‌تواند از آن رهایی یابد. به این معنا که افراد به صورت نامحدود در این محل بازداشت می‌شوند.

بنا بر قوانین بین‌المللی، پناهجویان را برای مدت محدودی می‌توان بازداشت کرد و پس از آن باید آزاد شوند.

آژانس آوارگان سازمان ملل در بیانیه خود آورده است: سیاست و اقدامات کنونی اسرائیل باعث نگرانی و ناآرامی میان پناهجویان شده و اوضاع کنونی آنها اصلا مورد بررسی قرار نمی‌گیرد.

در هفته‌های اخیر اسرائیل اوضاع را برای بسیاری از مهاجران به منظور تمدید اجازه اقامت موقتشان سخت‌تر کرده است. این تغییر در سیاست حضور آوارگان و پناهجویان به این معناست که تنها دفاتر اصلی مهاجرت، جمعیت و امور مرزی در تل‌آویو، حیفا، بعر شوا، پتا تیکوا، ریشون لتزیون و ایلات می‌توانند این مجوزها را تمدید کنند. علاوه بر این، دفاتر اعلام شده تنها برای مدت کوتاهی در هفته برای انجام این کارها باز هستند و فعالیت می‌کنند.

نیروهای پلیس اسرائیل اخیرا 115 مهاجر را به خاطر نداشتن مجوزهای اقامت دستگیر و آنها را به مرکز بازداشت فرستادند.

آژانس آوارگان سازمان ملل نیز اخیرا تعدادی شکایت از مهاجران و پناهجویان دریافت کرده است.

این آژانس در بیانیه خود آورده است: اقدامات دولت اسرائیل و بازداشت آوارگان و پناهجویان باعث جدا شدن و تفرقه میان اعضای خانواده‌ها شده است.

بنا بر گزارش‌های آژانس آوارگان سازمان ملل اکثر پناهجویان آفریقایی از کشورهای سودان و اریتره هستند.

انتهای پیام

کد N43400

وبگردی