آفتاب

گسترش دامنه درگیری‌های خونین میان گروه‌های مسلح در سوریه

گسترش دامنه درگیری‌های خونین میان گروه‌های مسلح در سوریه

گروه موسوم به «لشکر توحید» یکی از مهم‌ترین فرماندهان داعش به نام «ابوعاصم المصری» را کشت و داعش نیز «عمار لیلی» یکی از فرماندهان التوحید را در شمال حلب کشت.

درگیری‌های خونین میان گروه‌های مسلح و تروریستی در سوریه از شمال به شرق این کشور گسترش پیدا کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، درگیری میان گروه‌های مسلح مختلف با گروه تروریستی «داعش» از شمال سوریه به شرق این کشور گسترش پیدا کرد.

در پی کشته شدن ده‌ها نفر از اعضای داعش توسط گروه‌های مسلح دیگر در نزدیکی شهرهای «حلب» و «ادلب»، این گروه تروریستی به مراکز وابسته به گروه موسوم به «لشکر عزت» وابسته به گروه موسوم به «لشکر اسلام» حمله کرده و ده‌ها نفر از این گروه را کشت.

درگیری میان گروه‌های مختلف با داعش شب گذشته در مناطق «تل رفعت»، «عمدان» و «حریتان» در شمال حلب در حالی از سر گرفته شد که داعش چندین خودروی بمب‌گذاری شده را در مراکز گروه‌های موسوم به «جبهه اسلامی»، «جیش المجاهدین» و «ارتش آزاد» منفجر کرد.

مناطق شمال غربی ادلب نیز شاهد درگیری شدید میان گروه موسوم به «جبهه اسلامی» و داعش بود. داعش در این منطقه مجبور به عقب‌نشینی شده است.

در همین حال، برخی اطلاعات از توافق گروه تروریستی «جبهه النصره» با داعش بر سر تحویل مراکز داعش به جبهه النصره در مناطق «سرمده» و «اضمه» در استان ادلب خبر می‌دهند.

از طرف دیگر، گروه موسوم به جبهه اسلامی در نزدیکی گذرگاه مرزی «باب الهوی» با داعش درگیر شده و امیر این گروه تروریستی را کشته و مراکز آن را به تصرف خود درآورد.

در تحولی دیگر، گروه موسوم به «لشکر توحید» یکی از مهم‌ترین فرماندهان داعش به نام «ابوعاصم المصری» را کشت و داعش نیز «عمار لیلی» یکی از فرماندهان التوحید را در شمال حلب کشت.

در درگیری میان گروه‌های مختلف رقیب با داعش در شمال سوریه که از دو روز پیش آغاز شد، این گروه‌ها ۳۶ نفر از اعضای داعش را کشته و ۱۰۰ نفر از آن‌ها را نیز به اسارت گرفتند. گروه‌های مسلح مختلف، داعش را به ناامن کردن مناطق تحت کنترل گروه‌های مسلح، خون‌ریزی، طرد و تکفیر شاکنان مناطق مختلف، دزدی و غارت منازل شهروندان و ربودن اعضای گروه‌های مسلح، روزنامه‌نگاران و شکنجه آن‌ها در زندا‌هایش کردند.

کد N43343

وبگردی