آفتاب

تظاهرات‌ ده‌هزار نفری مخالفان دولت اوکراین در کی‌یف

تظاهرات‌ ده‌هزار نفری مخالفان دولت اوکراین در کی‌یف

هزاران معترض اوکراینی در کی‌یف تجمع کردند تا علیه تصمیم رئیس‌جمهور کشورشان برای عدم امضای قرارداد همکاری تجای با اتحادیه اروپا، اعتراض کنند. این اولین تظاهرات گسترده اپوزیسیون اوکراین در سال 2014 بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بیش از 10 هزار نفر روز گذشته (هفتمین هفته از آغاز تظاهرات) دست به تظاهرات در کی‌یف زدند.

ویتالی کلیچکو، یکی از رهبران اپوزیسیون اوکراین در سخنرانی در این تظاهرات، از اتحادیه اروپا خواست تا تحریم‌هایی را علیه رئیس‌جمهوری این کشور وضع کند.

کلیچکو که ماه گذشته اعلام کرد برای تمرکز کامل بر سیاست، از ورزش بوکس کناره‌گیری می‌کند، در ادامه گفت: مقامات می‌خواهند نشان دهند که صدای ما را نمی‌شنوند. من می‌دانم که سخت است اما ما توان پیروزی را داریم.

وی همچنین از طرح‌هایی برای یک اعتصاب جامع خبر داد و گفت که ابتدا یک اعتصاب هشداردهنده برگزار شده و در صورت عدم توجه مقامات، یک اعتصاب جامع برگزار خواهیم کرد.

آرسنی یاتسنیوک، یکی دیگر از رهبران اپوزیسیون نیز عنوان کرد: امسال سال سختی برای ما خواهد بود. ما باید اقداماتمان را ادامه دهیم.

پس از اینکه ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهوری اوکراین حدود دو ماه پیش از امضای قرارداد تجاری با اتحادیه اروپا خودداری کرده و به دریافت کمک مالی از روسیه اکتفا کرد، تظاهرات اعتراضی حامیان اتحادیه اروپا و اپوزیسیون در این کشور بالا گرفت.

انتهای پیام

کد N43307

وبگردی