آفتاب

کشف 12 قبضه سلاح از ساختمان سفارت فلسطین در پراگ

کشف 12 قبضه سلاح از ساختمان سفارت فلسطین در پراگ

پلیس پراگ، از کشف 12 قبضه سلاح غیرقانونی در ساختمان سفارت فلسطین خبر داد؛ جایی که احتمالا یک تله انفجاری امنیتی باعث کشته شدن سفیر فلسطین شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، با وجود کشف این سلاح‌ها در سفارت فلسطین در پراگ، پایتخت جمهوری چک معاون وزیر خارجه فلسطین غیرقانونی بودن آن‌ها را تکذیب کرد.

جمال الجمال، سفیر فلسطین در پراگ روز چهارشنبه در پی انفجار در ساختمان این سفارت کشته شد. این دیپلمات موقت از اکتبر 2013 میلادی فعالیت خود را آغاز کرده بود.

معاون وزیر امور خارجه فلسطین روز یکشنبه گفت که با همتای جمهوری چک خود دیدار کرده و درباره این تسلیحات پاسخ داده است.

وی گفت: ما به مقام‌های جمهوری چک گفتیم که این تسلیحات برای مدت‌هاست که در ساختمان سفارت هستند و به دوران چکسلواکی بازمی‌گردند. آنها دارای مجوز هستند یا به عنوان هدیه به سفیر وقت اعطا شده‌اند. از این تسلیحات استفاده نمی‌شود.

در جریان جنگ سرد، سازمان آزادی‌بخش فلسطین روابط مستحکمی با شوروی سابق و بلوک شرق از جمله چکسلواکی، رومانی و آلمان شرقی داشت؛ همچنین این سازمان دارای هیات‌های دیپلماتیک در سراسر بلوک شرق بود و مبارزانی را برای آموزش به اروپای شرقی اعزام می‌کرد. علاوه بر این، بسیاری از دانشجویان فلسطینی هم به دانشگاه‌های این کشورها می‌رفتند.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دکترای خود را از یکی از دانشگاه‌های شوروی سابق اخذ کرده است.

انتهای پیام

کد N43306

وبگردی