آفتاب

حزب حاکم بنگلادش از پیروزی در انتخابات پارلمانی این کشور خبرداد

حزب حاکم بنگلادش از پیروزی در انتخابات پارلمانی این کشور خبرداد

تهران -ایرنا- حزب حاکم بنگلادش ( عوامی لیگ) به رهبری خانم ˈشیخ حسینه واجدˈ نخست وزیر فعلی این کشور روز دوشنبه درحالی ازپیروزی در انتخابات پارلمانی خبرداد که این رویداد سیاسی با درگیری های خونین و تحریم انتخابات ازسوی جناح مخالف همراه بود.

پایگاه اطلاع رسانی ˈنیوز آن ایرˈ هند گزارش داد: کمیسیون انتخاباتی بنگلادش هنوز نتایج انتخابات را تایید نکرده است ولی بر اساس آمارهای اولیه، حزب حاکم موفق به کسب ۱۰۵ کرسی در ۱۴۷ حوزه انتخاباتی شده است.

حزب حاکم بنگلادش در شرایطی از پیروزی خود در انتخابات پارلمانی خبر داده است که با توجه به تحریم انتخابات از سوی احزاب مخالف ،رقم خوردن چنین نتیجه ای دور از دهن نبوده است.

این درحالی است که بروز درگیری و خشونت ها در جریان برگزاری انتخابات پارلمانی بنگلادش دستکم 18 کشته برجای گذاشت و دهها حوزه رای گیری درسراسر این کشور به آتش کشیده شدند.

حزب ملی گرا(ناسیونال) بنگلادش به رهبری ˈخالده ضیاˈ نخست وزیر سابق این کشور که خواستار برکناری نخست وزیر و تشکیل یک دولت بیطرف برای نظارت بر انتخابات بود، درپی امتناع شیخ حسینه از کناره گیری از قدرت ، این انتخابات را تحریم کرد.

برپایی اعتصاب ها و مسدود کردن راههای ارتباطی ازسوی جناح مخالف در بنگلادش طی یک سال گذشته که با درگیری های خشونت آمیز دراین کشور همراه بود، تاکنون دستکم 293 کشته برجای گذاشته است.

مترجمام**1450**5981
کد N43166

وبگردی