آفتاب
معاون حوزه‌های علمیه:

اثرات اجتماعی، اقتصادی و دینی وقف بازشناسی شود

اثرات اجتماعی، اقتصادی و دینی وقف بازشناسی شود

معاون امور استان‏‌های حوزه‏‌های علمیه کشور گفت: بدون تردید، در برهه کنونی عمل به نیات واقفان راه قطعی تبلیغ وقف در جامعه است.

معاون امور استان‏‌های حوزه‏‌های علمیه کشور گفت: بدون تردید، در برهه کنونی عمل به نیات واقفان راه قطعی تبلیغ وقف در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، حجت‏‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم فراهانی در همایش استانی «همه واقف باشیم» که در شاهرود برگزار شد، اظهار کرد: وقف اثرات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و دینی بسیاری دارد که باید بازشناسی شود.

وی تصریح کرد: امروز اکثر نهادهای دولتی و دستگاه‏‌های اجرایی کشور از وقف استفاده می‏‌کنند و این جزو مزیت‏‌های این سنت حسنه الهی است.

معاون امور استان‏‌های حوزه‏‌های علمیه کشور افزود: حوزه‏‌های علمیه نیز در جای جای ایران اسلامی از وقف استفاده می‏‌کنند و البته باید توجه سازمان اوقاف و امور خیریه به این مراکز بیش از گذشته شود.

فراهانی ادامه داد: آموزش و پرورش نیز از وقف استفاده بسیاری می‏‌کند و شمار زیادی از مدارس و آموزشگاه‏‌ها به جای مانده از واقفان خیراندیش است.

وی افزود: بخش بهداشت و درمان هم از وقف بهره‏‌مند است و حتی در آموزش عالی نیز شاهد هستیم که مراکز زیادی از وقف استفاده می‏‌کنند.

معاون امور استان‏‌های حوزه‏‌های علمیه کشور با بیان این‌که «اگر تولید ثروت در جامعه در راستای خدمت به محرومان و فقرزدایی باشد امری پسندیده است و خداوند متعال نیز از آن خرسند خواهد بود» اظهار کرد: از منظر قرآن کریم، تولید ثروت در جامعه و تلاش در راه توسعه ثروت و دارایی البته با نگاه به آخرت و فراموش نکردن خداوند متعال امری پسندیده است و باید تلاش شود تا با قرار دادن ثروت جامعه اسلامی در مسیر خدمت به محرومان و نیازمندان بتوانیم به وظیفه خود در این راستا به خوبی عمل کنیم.

وی با اشاره به این‌که «برخی در تولید ثروت دستشان به انفاق نمی‏‌رود و فقط می‏‌خواهند هر روز بیش از گذشته پول جمع کنند و تمام تلاش آنها فقط جمع کردن ثروت و افزایش آن تنها برای خود است» گفت: این رفتار، مورد نظر دین مبین اسلام نیست و باید نگرش‏‌ها در این بخش تغییر یابد.

معاون امور استان‏‌های حوزه‏‌های علمیه کشور همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: امروز باید سعی کرد تا زاویه دید ما نسبت به آنچه در این دنیا به دست می‏‌آوریم و ‏ثروت‏‌اندوزی بر اساس دستورات الهی تغییر یابد.

انتهای پیام

کد N42906

وبگردی