آفتاب
رییس مرکز فقهی اهل‌البیت(ع):

ولایت امام زمان(عج) بهترین دلیل برای شادی در ماه ربیع‌الاول است

ولایت امام زمان(عج) بهترین دلیل برای شادی در ماه ربیع‌الاول است

رییس مرکز فقهی اهل‌البیت(ع) گفت: ماه ربیع‌الاول به دلیل ولادت بهترین مخلوق عالم حضرت محمد(ص) بسیار مبارک بوده و در برگزاری جشن‌ها و مناسبت‌ها به مسائلی که به اختلاف میان مسلمانان دامن می‌زند، پرداخته نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی الماسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، افزود: گرچه رخدادهای مهم دیگری در ماه ربیع‌الاول اتفاق افتاده است اما ولادت پیامبر عظیم‌الشان اسلام محمد مصطفی (ص) سرآمد تمام این مناسبت‌ها است.

وی، اختلاف نظرات در نقل زمان ولادت حضرت محمد(ص) را مورد اشاره قرار داد و گفت: سید بن طاووس بیان کرده است که سیره علمای شیعه بر این بوده که هفدهم ربیع‌الاول در سال عام الفیل روزی است که پیامبر اسلام در آن دیده به جهان گشود.

وی همچنین ولادت حضرت امام جعفر صادق(ع) موسس مذهب جعفری در روز هفدهم ربیع‌الاول را نیز یکی از رخدادهای بسیار مبارک در این ماه برشمرد.

الماسی با توصیه‌ای در خصوص برگزاری جشن‌ها گفت: به جای اینکه نگاه ما به جشن‌ها نگاه سلبی باشد نگاه ایجابی داشته باشیم و نگاه به ولایت امام زمان(عج) بهترین دلیل برای شادی مردم باید باشد.

رئیس مرکز فقهی اهل البیت(ع) بیان کرد: آغاز ولایت و امامت امام زمان(عج) در ماه ربیع‌الاول است و در نهم ربیع‌الاول شیعیان این مناسبت را تعظیم می‌کنند.

الماسی در ادامه با بیان پرهیز از طرح مسائل اختلاف‌برانگیز، اظهار کرد: شیعیان و اهل ولایت نهم ربیع‌الاول را به علت آغاز ولایت و امامت امام زمان(عج) تعظیم کرده و به مسائلی که باعث ایجاد اختلاف میان مسلمانان می‌شود نخواهند پرداخت تا مستمسکی برای استکبار و دشمنان اسلام قرار نگیرد.

وی تاکید کرد: دشمنی تکفیری‌ها با شیعیان دشمنی ریشه‌داری است که فقط به خاطر برگزاری برخی مراسم‌ جشن شیعه در ماه ربیع ایجاد نشده است و نگرانی گروه‌های تکفیری گسترش تفکر و منش اهل‌ بیت(ع) است؛ لذا نمی‌توانیم برگزاری اینگونه مراسم‌ را عامل اصلی بدانیم اما ما نباید مستمسک به دست تکفیری‌ها بدهیم.

الماسی، وضعیت شیعیان در نقاط مختلف دنیا را مورد اشاره قرار داد و گفت: صلاح نیست در این شرایط با لعن آشکارا بهانه به دست گروه‌های تکفیری دهیم، چراکه تنها نباید به امنیت شیعه در ایران نگاه کنیم و باید توجه داشته باشیم نزدیک به یک دهه است که در اقصی نقاط دنیا هر روز به بهانه‌های مختلف شیعه کشی و نسل کشی شیعه انجام می‌شود.

وی افزود: شیعیان در کشورهای عراق، لبنان، افغانستان، پاکستان، بحرین و سوریه در معرض تهدید هستند و باید در جشن‌های خود در ماه ربیع‌الاول ملاحظه جان برادران شیعه در کشورهای دیگر را کرده و مانع از آن شویم که مستمسک بیش از این به دست گروه‌های تروریستی داده شود.

انتهای پیام

کد N42903

وبگردی