آفتاب

سربازان رژیم صهیونیستی در کمین کودکان فلسطینی

سربازان رژیم صهیونیستی در کمین کودکان فلسطینی

رژیم صهیونیستی کودکی را از سرزمین فلسطین هدف شکیک گلوله قرار می‌دهد، در حالیکه شواهد اثبات می‌کند او تهدیدی برای سربازان ارتش این رژیم نبوده است. مدافعان حقوق بشر بارها رسیدگی به موارد نقض حقوق بشر کودکان فلسطینی را خواستار شده‌اند، اما گزارشات باز هم حاکی از بدرفتاری‌ها علیه این کودکان است.

رژیم صهیونیستی کودکی را از سرزمین فلسطین هدف شکیک گلوله قرار می‌دهد، در حالیکه شواهد اثبات می‌کند او تهدیدی برای سربازان ارتش این رژیم نبوده است. مدافعان حقوق بشر بارها رسیدگی به موارد نقض حقوق بشر کودکان فلسطینی را خواستار شده‌اند، اما گزارشات باز هم حاکی از بدرفتاری‌ها علیه این کودکان است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پی کشته شدن یک کودک فلسطینی در نهم دسامبر 2013 در مقابل مدرسه به دست سربازان رژیم صهیونیستی‌، دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد: مقامات اسراییل تاکنون نتوانسته‌اند اسنادی نشان دهند که ثابت کند این کودک تهدیدی برای سربازان بوده است. او در حالی که از دست سربازان فرار می‌کرده از پشت سر هدف شلیک گلوله قرار گرفته است.

دیده‌بان حقوق بشر در ادامه اعلام کرد: به گفته شاهدان ماجرا وجیه الرحیمی در حوالی مدرسه‌اش در یک اردوگاه پناهندگان هدف شلیک گلوله قرار گرفت. به‌نظر می‌آمد که این کودک قصد پیوستن به جمعیتی را داشته که در آن نزدیکی به سمت سربازان اسراییلی سنگ پرتاب می‌کرده‌اند، اما این سربازان بیش از 200 متر از این وضعیت فاصله داشته‌اند و به طور قطع این سنگ‌ها نمی‌توانسته برای آنها خطری به همراه داشته باشد.

جو استورک معاون سرپرست خاورمیانه و شمال آفریقا در دیده‌بان حقوق بشر گفت: این دومین باری است که در سال 2013 سربازان اسراییلی که در اطراف مدارس برای بازداشت کودکان کمین می‌کنند، کودکی را که تهدیدی نیز ندارد با شلیک گلوله از پای در می‌آورند.

وی ادامه داد: اکنون خانواده‌های کودکان فلسطینی با نگاه کردن به این ماجرا می‌توانند بفهمند که هیچگاه یک سرباز برای آنچه مرتکب شده مسوول دانسته نمی‌شود و عدالت نیز برقرار نخواهد شد.

نیروهای رژیم صهیونیستی در ژانویه 2013 نیز یک نوجوان 16 ساله را در نزدیکی مدرسه‌اش در حالیکه قصد داشت از دست سربازان فرار کند به قتل رساندند. شاهدان این حادثه می‌گویند که این قربانی و دیگر کسانی که در اطراف او ایستاده بودند حتی یک سنگ هم به سمت سربازان پرتاب نمی‌کردند.

این در حالیست که ارتش ادعا می‌کند در حال بررسی هر دو حادثه است. بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی دیده بان حقوق بشر، طبق یافته‌های پزشکی و تصاویری که از جسد الرحیمی گرفته شده است، گلوله پس از اصابت از بدن این کودک بیرون نیامده که این امر نشان می‌دهد سربازان از فاصله‌ای دور و قابل تشخیص کودک را از پشت سر هدف شلیک قرار داده‌اند.

این سازمان در ادامه هشدار داد که هیچ دلیل موجهی برای شلیک گلوله به سمت این قربانیان وجود نداشته است. بر اساس استانداردهای بین‌المللی تنها زمانی می‌توان از سلاح گرم استفاده کرد که راه حل دیگری برای حفظ جان دیگر افراد وجود نداشته باشد، از این رو اگر این حادثه را از منظر قوانین جنگ بررسی کنیم مشخص خواهد شد که قربانی در هیچ درگیری شرکت نداشته و از این رو سربازان نمی‌توانسته‌اند به سمت یک غیرنظامی گلوله شلیک کنند.

حمله به یک غیرنظامی چه بطور عمدی و چه به صورت غیرعمد جزو جرایم جنگی محسوب می‌شود. در حادثه ماه ژانویه نیز شرایط مشابهی وجود داشته و علیرغم اعلام ارتش مبنی بر بررسی آن‌، تاکنون هیچکس برای حادثه مذکور مسئول دانسته نشده است. رژیم صهیونیستی از سپتامبر 2000 تا به امروز تنها علیه 16 تن از مقامات امنیتی به دلیل کشتار غیرقانونی فلسطینیان اعلام جرم کرده است و تنها شش تن در این میان محکوم شده‌اند که سخت‌ترین مجازات‌ آنها هفت ماه حبس بوده است.

مدافعان حقوق بشر در طول سال‌های گذشته بارها از رژیم غاصب اسراییل خواسته‌اند تا به موارد نقض حقوق بشر ارتش علیه فلسطینیان شامل بازداشت‌های خودسرانه، شکنجه زندانیان، بازداشت کودکان و محاکمه ناعادلانه آنها بدون حضور وکیل و اعضای خانواده‌هایشان،‌ تخریب منازل فلسطینیان و بی‌خانمان کردن آنها و بسیاری موارد دیگر رسیدگی کند، اما مقامات اسراییلی هیچگاه به این درخواست‌ها پاسخ نداده و به بدرفتاری‌های خود ادامه می‌دهند.

با آغاز سال جاری یک سازمان اسراییلی مدافع حقوق بشر گزارشی در مورد شکنجه کودکان فلسطینی در قفس‌های اسراییل منتشر کرد و از مقامات خواست تا تعریف خود را از شکنجه تغییر دهند.

کمیته عمومی مبارزه با شکنجه در اسراییل (PCAII) در این گزارش اعلام کرد: اسراییل کودکان را در فصل زمستان در قفس‌هایی بدون پوشش و در فضای باز نگه می‌دارد که گاهی این کار ماه‌ها بطول می‌انجامد.

در ادامه این گزارش آمده است: این کودکان تنها متهم به جرایمی جزیی هستند که در این قفس‌ها هدف خشونت‌ قرار می‌گیرند و اغلب نیز بطور غیابی در دادگاهی ناعادلانه محاکمه می شوند.

به نوشته روزنامه اروشلیم پست، کمیته عمومی مبارزه با شکنجه پس از بازدید از یک زندان در نیمه‌های شب متوجه شده است که مسئولان زندان در فصل سرما کودکان را به قفس‌هایی آهنی فاقد هرگونه پوشش منتقل می‌کنند و وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی پس از شنیدن این خبر دستور توقف آن را صادر کرد. همچنین زندان‌های این رژیم پس از انتشار این حقایق اعلام کردند که این وضعیت اصلاح شده است.

در این گزارش همچنین آمده است که این مورد خاص تنها یکی از صدها آزار واذیتی است که علیه کودکان فلسطینی انجام می شود، در حالی که بسیاری از آنها تنها به پرتاب سنگ متهم هستند و 74 درصد از آنها در جریان بازداشت، انتقال به زندان و بازجویی هدف آزار و اذیت‌های فیزیکی و روانی قرار می‌گیرند که جزو مصادیق شکنجه محسوب می‌شود.

در واقع اسراییل تنها نقطه‌ای از جهان است که در آن کودکان بطور نظام‌مند در دادگاه‌های نظامی محاکمه می‌شوند، اما این وضعیت تنها برای کودکان فلسطینی است چون هیچ کودک صهیونیستی با دادگاه نظامی مواجه نمی‌شود.

انتهای پیام

کد N42901

وبگردی