آفتاب

هیئت پارلمانی ایتالیا: رم از توافق تاریخی ژنو حمایت می‌کند

هیئت پارلمانی ایتالیا: رم از توافق تاریخی ژنو حمایت می‌کند

هیئت پارلمانی اعزامی ایتالیا به ایران بر حمایت رم از توافق تاریخی تهران و شش کشور عضو گروه 1+5 در ژنو تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این هیئت روز یکشنبه اعلام کرد که در این توافق‌نامه حق ایران در برخورداری از انرژی هسته‌ای برای مقاصد صلح‌آمیز باید به رسمیت شناخته شود.

به گزارش شبکه خبری پرس تی‌وی، هیئت پارلمانی ایتالیا در ایران همچنین تاکید کرد که غرب باید در توافق ژنو مطمئن شود که برنامه انرژی هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است.

هیئت نمایندگان ایتالیا به ریاست پیر فردیناندو کازینی، سناتور این کشور روز جمعه برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات ایران از جمله محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه و اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد.

وزیر امور خارجه ایران در نشست خود با کازینی بر لزوم گسترش روابط میان دو کشور تاکید کرد و نشست‌های پارلمانی را سازنده دانست.

ایران و پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (روسیه، چین، فرانسه، انگلیس، آمریکا و آلمان) در تاریخ 24 نوامبر ۲۰۱۳ بعد از چهار روز مذاکرات فشرده در ژنو برای برون‌رفت از بن‌بست رفع ابهامات غرب درباره برنامه انرژی هسته‌ای تهران و زمینه‌سازی جهت حل و فصل کامل این مناقشه ده‌ساله، یک توافق موقت امضا کردند.

در این توافق هسته‌ای شش قدرت جهانی توافق کردند که در ازای اقدام تهران در محدود کردن شش ماهه جنبه‌هایی از فعالیت‌های هسته‌ای‌اش، به برخی از تحریم‌های خود علیه جمهوری اسلامی ایران پایان دهند و در این دوره شش ماهه از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خودداری کنند.

انتهای پیام

کد N42848

وبگردی