آفتاب

سازمان ملل: نیمی از منافقین آماده انتقال به کشور ثالث هستند

سازمان ملل: نیمی از منافقین آماده انتقال به کشور ثالث هستند

کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که نیمی از اعضای گروهک تروریستی منافقین آماده ترک عراق و انتقال به کشور ثالث هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در این گزارش آمده است که سازمان ملل تا کنون توانسته است 311 تن از اعضای این گروهک را به خارج از عراق منتقل کند هم‌چنین کمیته ویژه‌ای در حال بررسی پرونده 1400 تن دیگر از این افراد است تا مقدمات خروج آنها از لیبرتی را فراهم کند.

بنابر گزارش اشرف نیوز، در ادامه این گزارش آمده است که تعداد 311 تن از اعضای گروهک که به خارج از عراق منتقل شده‌اند در آلمان و آلبانی به سر می‌برند و صدها تن دیگر از افراد این گروهک نیز به دنبال پناهندگی به کشورهای اروپایی هستند.

عدنان المیاحی، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز در گفت‌وگو با اشرف نیوز منافقین را یک گروه "مافیایی جهانی" توصیف کرد و با اشاره به حمایت‌های آمریکا، قطر و عربستان از این گروهک تاکید کرد که تعدادی از کشورهای اروپایی به دلیل جنایاتی که اعضای گروهک تروریستی منافقین مرتکب شده‌اند، با اعطای حق پناهندگی به آنها خودداری می‌کنند.

وی ادامه داد که این افراد در حال حاضر به عنوان مافیای جهانی تلقی شده و خطری برای جهان به شمار می‌روند.

المیاحی با اشاره به دست داشتن اعضای این گروهک در ترور بسیاری از شخصیت‌های سیاسی، دینی و عشایری عراق بعد از سقوط نظام صدام در سال 2003 گفت که عراقی‌ها بر اخراج این گروهک از خاک کشورشان اصرار دارند.

انتهای پیام

کد N42842

وبگردی