آفتاب

رضایی: اقتصاد کشور نیازمند تحول بیشتری است

رضایی: اقتصاد کشور نیازمند تحول بیشتری است

تهران-ایرنا- دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که به آینده و اداره کشور باید خوش بین بود، گفت: اقتصاد کشور در شرایط فعلی تحریم ، نیازمند تحول بیشتر و ابتکارات جدیدی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محسن رضایی روز دوشنبه در حاشیه دومین همایش ملی نقش پژوهش در قانونگذاری در جمع خبرنگاران این مطلب را در پاسخ به این سوال که آیا دولت توانسته مشکلات اقتصادی کشور را حل کند، مطرح کرد.

وی اظهارداشت: اقتصاد داخلی تحول بیشتری می طلبد و نیاز به ابتکارات جدیدی در شرایط فعلی تحریم که دولت با آن در حال مبارزه است، دارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، مهم ترین اولویت کنونی دولت را پیشبرد مذاکرات هسته ای دانست و گفت: مرحله آسان مذاکرات هسته ای به اتمام رسیده است و وارد مرحله سخت شده ایم و باید در این مسیر مراقبت و پیگیری بیشتری انجام شود.

رضایی خاطرنشان کرد: باید از نظرات کارشناسان در پیشبرد این پروژه ملی استفاده کرد.



**کمک به دولت، کمک به مردم است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در پاسخ به این سوال که آیا دولت از شما درخواست کمک کرده است، تاکید کرد: من وظیفه خود می دانم که اگر دولت کمکی خواست یا حتی اگر کمک هم نخواست کمک کنم.

رضایی تصریح کرد: کمک به دولت، کمک به مردم است اما تا کنون از من برای همکاری با دولت درخواستی نشده است.



** به مردم پول نقد پرداخت شود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره چگونگی ادامه پرداخت یارانه به صورت فعلی در سال آینده گفت: باید از تجارب گذشته استفاده کرد زیرا پرداخت این گونه یارانه ها تورم را افزایش و شیرینی خود را از دست می دهد.

رضایی ادامه داد: من معتقدم باید به مردم پول نقد پرداخت شود اما پولی که برای آنها اشتغال و ثروت به وجود آورد نه پول یک بار مصرفی که جز تورم سودی ندارد.

وی تاکید کرد: باید شیوه پرداخت کنونی یارانه ها تغییر یابد.



** بودجه سال آینده احتیاطی است

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین درباره لایحه بودجه سال 93 کل کشور اظهارداشت: بودجه سال آینده احتیاطی است و انتظار داریم که دوستان در دولت با ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب بتوانند جهشی در تولید ملی و اشتغال به وجود آورند.

رضایی افزود: لایحه بودجه سال 93 در چارچوب احتیاط و وضعیت فعلی کشور تدوین شده و امیدواریم کارشناسان و اعضای دولت هر چه زودتر به طرح های بهتری در مسیر جهش تولید ملی و اشتغال توجه کنند.

وی اظهارامیدواری کرد که پس از این که دولت جایگاه خود را به خوبی در کشور پیدا کرد، بتواند در مسیر جهش اقتصادی گام های بلندی بردارد.

این نامزد دوره یازدهم انتخابات ریاست جمهوری همچنین در پاسخ به سوالی درباره احتمال حضورش در انتخابات مجلس نیز اظهارداشت: فعلا و در این مکان جای بحث های سیاسی نیست.

سیام(3)**9103**9132**1336
کد N42820

وبگردی