آفتاب

امضا قرارداد همکاری مراکز پژوهش های مجلس و تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری

امضا قرارداد همکاری مراکز پژوهش های مجلس و تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری

تهران - ایرنا - قائم مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با تاکید بر استفاده از تمامی ظرفیت های پژوهشی کشور برای کمک به نمایندگان در امر تصمیم گیری گفت: این مرکز قراردادی را با مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری در زمینه های پژوهشی منعقد کرده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «جواد جهانگیرزاده» روز دوشنبه در دومین همایش ملی نقش پژوهش در قانونگذاری خاطرنشان کرد: در همایش سال گذشته سعی شد تا انتظارات سخنرانان در بخش های مختلف عملی شود.

وی با بیان اینکه در مجلس نهم تصمیم بر این شد که ساختار مرکز پژوهش های مجلس مورد بازنگری قرار گیرد تا منشا اثرات بیشتری باشد، گفت: قبلا مرکز پژوهش های مجلس دارای دو معاونت پژوهشی و اجرایی بود، اما در مجلس نهم به چهار معاونت ارتقا پیدا کرد که شامل معاونت بررسی ها و پژوهش اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، سیاسی و حقوقی و پژوهش های تولید و زیربنایی است.

وی با یادآوری بررسی لایحه بودجه سال 93 در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: در فصل بررسی بودجه قرار داریم و مرکز پژوهش های مجلس سعی دارد بیشترین امدادرسانی و مشاوره را به نمایندگان مجلس برای تصمیماتی که مدنظر دارند،ارایه دهد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ارتباطاتی نیز با مراکز مهم پژوهشی دنیا برقرار کردیم و برای نخستین بار این مرکز در اجلاسی که در کشور کره جنوبی برگزار شد، شرکت کرد، اما سعی داریم برگزاری اجلاس بعدی در تهران باشد.

وی هدف از برگزاری این همایش را بررسی عملکرد یک سال گذشته مرکز پژوهش های مجلس عنوان کرد و ادامه داد: امیدواریم در مسیر توسعه و تعالی مرکز پژوهش های مجلس بتوانیم از تمامی ظرفیت های پژوهشی کشور استفاده کنیم.

سیام(3)**9103**9132**1535
کد N42708

وبگردی