آفتاب

عقب نشینی نیروهای داعش از مواضع تحت اشغال در شمال سوریه

عقب نشینی نیروهای داعش از مواضع تحت اشغال در شمال سوریه

تهران – ایرنا – کنشگران مخالف حکومت سوریه گفتند: نیروهای یک گروهک تروریستی وابسته به القاعده روز یکشنبه پس از آنکه زیر آتش شدید دیگر گروهک های تکفیری قرار گرفتند، از مناطق راهبردی شمال سوریه در حوالی مرز ترکیه خارج شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از امان، درگیری و نبرد میان نیروهای گروهک تکفیری ˈدولت عراق و شامˈ (داعش) وابسته به القاعده که بیشتر اعضاء آن تروریست های خارجی هستند و دیگر گروهک های تکفیری با منشاء داخلی از جمله ˈجبهه النصرهˈ وابسته به القاعده، در چند روز گذشته اوج گرفته است .

این درگیری ناشی از اوجگیری تنش بر سر سرزمین های تحت اشغال و افزایش شعاع نفوذ درمنطقه نزدیک مرز طولانی سوریه با ترکیه است.

این منطقه برای ارسال تدارکات و پشتیبانی از تروریست هایی که با نیروهای دولتی به ریاست ˈبشار اسدˈ رییس جمهوری این کشور می جنگند، از اهمیت زیادی برخوردار است.

یگان های ارتش آزاد سوریه با حمایت غرب نیز در نبرد علیه داعش شرکت داشتند.

به گفته منابع مخالفان و دیپلمات های خاورمیانه، عقب نشینی روز یکشنبه نیروهای داعش از مواضع خود از جمله از ˈالدانهˈ در استان ˈادلبˈ و شهر ˈعطمهˈ که خط تدارکاتی مهمی به شمار می رود، بدون وقوع درگیری صورت گرفت که احتمالا در پی توافق احتمالی به منظور پرهیز از رویارویی های گسترده تر بوده که منجر به کاهش نیروهای دو طرف و بازیچه شدن آنان در دستان نیروهای دولتی سوریه خواهد شد.

همچنین کنشگران در شمال سوریه گفتند: تروریست های ˈجبهه النصرهˈ و گروه شبه نظامی ˈاحرار الشامˈ مواضع داعش را در دو شهرک اشغال کرده اند.

به گفته ˈفراس احمدˈ کنشگر، نیروهای داعش بدون نبرد از مواضع خود عقب نشینی می کنند و تسلیحات و سلاح های سنگین خود را به همراه دارند و به نظر می رسد که به سوی حلب می روند.

Firas Ahmad ، Bashar al-Assad،

مترجمام**1486**1856
کد N42444

وبگردی