آفتاب

همایش ˈ صلح ملی و یاد شهدا ˈ در پاکستان

همایش ˈ صلح ملی و یاد شهدا ˈ در پاکستان

اسلام اباد - ایرنا - همایش مشترکی با عنوان ˈ صلح ملی و یاد شهدا ˈ با حضور گسترده فعالان احزاب سیاسی و مذهبی امروز یکشنبه در مقابل پارلمان ملی پاکستان در اسلام آباد پایتخت این کشور برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار ایرنا از محل برگزاری این همایش ملی ؛ اعضای ارشد و فعالان احزاب سیاسی حزب مجلس وحدت مسلمین متعلق به شیعیان پاکستان و شورای اتحاد سنی به عنوان احزاب اصلی برگزار کننده این همایش , حضوری گسترده داشته و ضمن اعلام ایجاد فضای اتحاد و همبستگی ؛ خواستار پایان و توقف اقدامات تروریستی , هدفمند و فرقه ای از سوی گروههای تندرو در سراسر پاکستان شدند.

چهارشنبه شب گذشته؛ اقدام یک تروریست انتحاری برای انفجار خودروی بمب گذاری شده در کنار یک اتوبوس حامل زائران شیعه که از مرز ایران (تفتان) به سمت شهر کویته در حرکت بود، چهار شهید و 31 زخمی برجای گذاشت.

به نقل از رسانه های خبری پاکستان، گروه تروریستی جیش الاسلام مسوولیت این حمله انتحاری را به عهده گرفت.

در این همایش که با حضور هزاران نفر از اعضای گروههای سیای و مذهبی برپا شد , علامه راجا ناصر عباس جعفری دبیر کل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان , صاحبزاده حامد رضا رییس شورای اتحاد سنی و رییس بنیاد صدای شهدا در پاکستان ؛ علامه محمد امین شهیدی معاون دبیر کل مجلس وحدت مسلمین و عضو شورای علمای شیعی و تعدادی از نمایندگان احزاب سیاسی و مذهبی ، درباره اتحاد میان احزاب و گروههای سیاسی و همچنین ضرورت وحدت میان جامعه شیعی و اهل تسنن در مقابل توطئه و حملات افراط گرایان و بمنظور حفظ امنیت در پاکستان تاکید فراوان کرده و هر نوع اقدام تروریستی در سراسر این کشور را بشدت محکوم نمودند.

نمایندگان مجالس ملی و سنای پاکستان از جمله سید فیصل رضا عابدی نماینده مجلس سنا از حزب مردم با حضور در این همایش از مردم پاکستان خواستند تا با حفظ وحدت ؛توطئه افراط گرایان را خنثی نمایند.

حضور نمایندگان اقلیت های مذهبی بویژه مسیحیان و هندو ها در مجالس ملی و سنا و همچنین گروههای سیاسی نشان از اعتقاد به وحدت احزاب سیاسی و مذهبی در پاکستان در این همایش ملی داشت.

طی روزهای گذشته نیز علما و روحانیون ؛ مسوولان احزاب و گروههای شیعی پاکستان با محکوم کردن کشتار اخیر شیعیان این کشور؛ تاکید کردند که عناصر وابسته به آمریکا و رژیم نامشروع صهیونیستی مقصر اصلی گسترش تروریسم و ایجاد تفرقه میان مسلمانان در پاکستان هستند.

علمای شیعی پاکستان درشهرهای اسلام آباد،راولپندی،لاهور،کراچی، اسکردو و گلگیت اعلام کردند:مسوولان دولت فدرال(اسلام آباد﴾بایدهرچه زودتر عناصرحمله کننده به شیعیان درشهرهای کراچی،کویته و دیگر نقاط پاکستان را بازداشت و به سزای اعمالشان برسانند.

مسوولان ارشد حزب مجلس وحدت مسلمین وابسته به شیعیان پاکستان اعلام کردند: قتل های هدفمند شیعیان در این کشور ادامه داشته و طرح های دولتی برای بازداشت عناصر تروریستی و مسوولان این حملات شکست خورده است.

آنان با محکوم کردن قتل های اخیر در شهرهای کراچی و کویته افزودند: تروریست ها در روزهای اخیر تعدادی از شیعیان را درشهرهای یادشده به قتل رساندند و پلیس به رغم درخواست مسوولان مجلس وحدت مسلمین و دیگر سازمان های شیعی به این مساله رسیدگی نکرد.

آساق ** 1095**1856
کد N42400

وبگردی