آفتاب

بی اعتمادی ۸۸ درصد فرانسویان به وعده‌های اولاند

بی اعتمادی ۸۸ درصد فرانسویان به وعده‌های اولاند

همشهری آنلاین: تازه‌ترین نظرسنجی‌ها در فرانسه که اندکی پس از آغاز سال نو میلادی انجام شد حاکی از آن است که ۸۸ درصد فرانسوی‌ها نسبت به وعده‌های اقتصادی فرانسوا اولاند رییس جمهوری این کشور بی‌اعتماد هستند.

جهان > اروپا- همشهری آنلاین:
تازه‌ترین نظرسنجی‌ها در فرانسه که اندکی پس از آغاز سال نو میلادی انجام شد حاکی از آن است که ۸۸ درصد فرانسوی‌ها نسبت به وعده‌های اقتصادی فرانسوا اولاند رییس جمهوری این کشور بی‌اعتماد هستند.

به گزارش ایرنا، پایگاه اینترنتی روزنامه فرانسوی لوموند روز یکشنبه به نقل از نتایج نظر سنجی موسسه ایفوپ که روزگذشته منتشر شد، از بی اعتمادی 88 درصدی فرانسویان به اولاند و دولت وی برای تحقق وعده های اقتصادی از جمله کاهش مالیات و افزایش قدرت خرید خبر داد.

برپایه این گزارش، روزنامه لوموند همچنین به نقل از موسسه نظرسنجی موسسه ب. و. آ نوشت: از61 درصد فرانسویانی که سخنرانی سال نو رییس جمهوری کشور خود را دیده و یا شنیده اند، تنها 26درصد آن را متقاعد کننده خوانده اند.

گائل اسلیمن ازاین موسسه نظرسنجی، میزان رضایت از اظهارات اولاند را کم ترین میزان درمیان مصاحبه های تلویزیونی وی عنوان کرد.

این گزارش با بیان این که 71 درصد فرانسویان، نظر مساعدی نسبت به اولاند ندارند به نقل از اسلیمن، افزود: مشکل اصلی اولاند اثبات اقتدار و شایستگی است چرا که تنها 15 درصد فرانسویان وی را فردی مقتدر می دانند.

این نظرسنجی اینترنتی در روزهای دوم و سوم ژانویه(12و13دی ماه) درجامعه آماری971نفری صورت گرفته است.

اولاند که درماه می 2012میلادی به عنوان رییس جمهوری فرانسه انتخاب شد بیش از سایر روسای جمهوری این کشور با بحران محبوبیت رو به رو شده است.

میزان محبوبیت وی در ماه نوامبر با سه پله کاهش به 20درصد رسید و به این ترتیب وی پایین ترین سطح محبوبیت یک رییس جمهوری را از زمان تاسیس جمهوری پنجم فرانسه در سال 1958میلادی از آنِ خود کرد.

کد N42371

وبگردی