آفتاب
تحولات امنیتی عراق/

مخفی شدن تروریستها در میان مردم / بیم ارتش از آسیب رسیدن به مردم فلوجه

مخفی شدن تروریستها در میان مردم / بیم ارتش از آسیب رسیدن به مردم فلوجه

بزرگان و شیوخ عشایر الانبار اعلام کردند : ارتش عراق و نیروهای مردمی در تلاش برای پاکسازی استان الانبار از تندروها و نیروهای القاعده هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الغد، بزرگان و شیوخ عشایر الانبار اعلام کردند : ارتش عراق و نیروهای مردمی در روز شنبه تلاش کردند که استان الانبار را از تندروها و نیروهای القاعده پاکسازی کنند که در این حملات  هشت نفر کشته و بیش از 30 نفر دیگر زخمی شدند.

گفته می شود هم اکنون  تعدادی از مخالفان نوری المالکی و شورشیان تندرو  وابسته به گروه القاعده کنترل شهر فلوجه را به دست دارند، نیروهای داعش وابسته به القاعده در ماه های گذشته بارها سعی داشتند با کنترل شهر الرمادی در نزدیکی مرز سوریه، به زعم خود، دولت اسلامی عراق و شام را تشکیل دهند.
 
شاهدان عینی گزارش می دهند که مناطق شمالی و شرقی فلوجه به کنترل ارتش و نیروهای عشایر در آمده است، اما  تک تیراندازهای القاعده با پناه گرفتن بر بام خانه های مسکونی و ساختمان های دولتی سعی دارند از پیشروی نیروهای ارتش جلوگیری کنند.

در این رابطه یکی از شیوخ عشایر الانبار به خبرگزاری رویترز گفت : ما از ارتش خواستیم که منطقه را با هواپیماهای نظامی بمباران کند، اما این درخواست ما رد شد ،زیرا مسئولین ارتش  نمی خواهند متهم به بمباران یک منطقه مسکونی شوند.

شیخ عبدالکریم البوفهد گفت : نیروهای عشایر در مناطق جنوبی و شرقی این شهر با مشکلاتی روبرو هستند ، زیرا عده ای از مردم در خانه های خود به شورشیان  پناه داده اند.

از سوی دیگر ارتش عراق اعلام کرد کنترل ورودی های فلوجه را به دست گرفته است و آماده حمله به تروریست های القاعده است.در همین رابطه سمیر الشویلی یکی از فرماندهان بلند پایه ارتش گفت : ما ترجیح می دهیم در حال حال حاضر به منطقه هجوم نبریم، زیرا تروریست ها در میان مردم پناه گرفته اند ما از مردم خواسته ایم که به مناطق امن تری پناه ببرند، زیرا در ساعات های آینده تروریست ها شاهد حملات کشنده ای از سوی ارتش خواهند بود.
 

کد N42221

وبگردی