آفتاب

انتخابات پارلمانی در بنگلادش به خشونت کشیده شد

انتخابات پارلمانی در بنگلادش به خشونت کشیده شد

تهران-ایرنا- برگزاری انتخابات پارلمانی روز یکشنبه در بنگلادش که از سوی مخالفان دولت این کشور با تحریم روبرو شده است ،با پرتاب بمب های آتش زا (کوکتل مولوتف) و آتش زدن حوزه ها و صندوق های اخذ رای توسط معترضان، به خشونت کشیده شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از داکا، پلیس بنگلادش گفت تاکنون دستکم 13 نفر در جریان این خشونت ها در روز یکشنبه کشته شده و بیش از 200 حوزه رای گیری نیز طعمه حریق شد.

گفته می شود 2 نفر از قربانیان این خشونت ها براثر ضرب و شتم مخالفان کشته شدند.

ˈسید ابو سیامˈ رییس پلیس ناحیه ˈبوگراˈ بنگلادش درگفت و گو با این خبرگزاری ، اوضاع این کشور را بشدت بی ثبات توصیف کرده است و گفته می شود بیشتر قربانیان خشونت ها فعالان مخالف دولت بودند که با شلیک نیروهای پلیس کشته شدند.

انتخابات پارلمانی امروز در بنگلادش درحالی به خشونت کشیده شده است که دهها هزار نفر از نیروهای پلیس و ارتش در سراسر این کشور مستقر شدند.

خشونت ها در بنگلادش که تاکنون حدود 150 کشته برجای گذاشته است ،درپی مخالفت حزب ملی گرا بنگلادش به رهبری ˈخالده ضیاˈ با تصمیم حزب حاکم عوامی لیگ به رهبری ˈشیخ حسینهˈ نخست وزیر این کشور برای برپایی این انتخابات شدت گرفته است.

حزب مخالف ملی گرای بنگلادش که از اعلام نامزدهایش برای انتخابات خودداری کرده، معتقد است این انتخابات با تقلب همراه خواهد بود.

مترجمام**1450**5981
کد N42066

وبگردی